Extra stuurslot. Is dit wat...???

gcs100

Well-Known Member
Beste forumleden,

Onderstaand slot kom ik al geruime tijd tegen.
Lijkt mij zeer handig in gebruik.
Zie dat deze geen ART sterren/keuring heeft.
Hoeft op zich geen probleem te zijn, aangezien het een extra slot betreft.
Mijn vragen zijn simpel:

- Is dit een beetje kwaliteit?
- Iemand ervaring hiermee?
- Kopen of niet?

Graag jullie mening/advies...

 
Advertisement - register to remove this

Deze zijn ook zo naar de kloten geknipt!
Tegenwoordig is dit gilde ook voorzien van elektrische (op accu) hydraulische perstangen en scharen met een extra geharde bek.

Voorbeeld: https://www.hkelectric.nl/nl/produc...ctr.hydraulische-perstangen/groups/g+c+a+view

Alleen al bij het het bedrijf waar ik werkzaam ben zijn er zeker 80 stuks ontvreemd uit bedrijfsauto en bussen in de afgelopen 4 jaar!
En wij zijn niet de enige, ook onderaannemers, ZZP'ers die ingehuurd worden zijn regelmatig slachtoffer van dit soort diefstallen.
En dan praat ik niet over de gewone straatjunk maar echt over georganiseerde individuen die zonder veel schade de div. beveiligingen moeiteloos en geruisloos kunnen omzeilen.
 
Dat is een stuk gereedschap die ik niet overwogen had.
Maar... Ik blijf nogsteeds van mening dat een schijfrem-, ketting- of beugelslot. Betere bescherming bieden dan dat rare remklem ding.

Persoonlijk heb ik een schijfrem en kettingslot. Kettingslot gebruik ik zelden. Heb vaak toch niet de mogelijkheid om hem vast te zetten en hoef nooit op plekken te parkeren waar ik een groot risico heb, snachts slaapt ie binnen.
Alles is natuurlijk te omzeilen. Maar het schrikt iedergeval af, lijkt me
 
En het mooie is (eigenlijk ook weer niet), is dat dit stuk gereedschap even groot is als een slijptol met een oplaadbare accu.
Echter zit dit stukje geweld in een mooie koffer verpakt, inclu een lader en een extra accu.
Dus overal toegankelijk en tevens redelijk onzichtbaar met een volgeladen koffer kun je overal snel ter plekke zijn en val je niet op.
Bus of kleding met een verzonnen naam van een bedrijf erop zet al gauw iedereen op het verkeerde been wat dat betreft!

Heb er inmiddels vrij veel ervaring mee, vaak zijn het individuen met een Oost Europese achtergrond!
Maar... Ik blijf nogsteeds van mening dat een schijfrem-, ketting- of beugelslot. Betere bescherming bieden dan dat rare remklem ding!
En ja, zoals Sparky ook al aangaf en om in dezelfde benaming te blijven vind ik dit ook met recht een raar remklem ding!

Als ik even snel weg moet voor een boodschap voldoet het alarm en stuurslot.
Thuis staan ze allen veilig in een verwarmde schuur voorzien van alarm op het pand/schuur zelf, en op mijn werk staat m'n scooter in het magazijn. Aangezien ik de materiaal en gereedschap medewerker ben en tevens magazijnbeheerder heb ik een mooi plekje gereserveerd voor mijn scooter.
Nadeel is dat mijn motorscooter welke ik iets later aangekocht heb net iets te groot is voor het stukje landje pik! Bromscooter past echter wel perfect dus daar moet wat wat aan veranderen dacht ik zo..., komt wel goed ;)!

En het is nu bijna half augustus maar mijn collega en ik hebben inmiddels al 20 aangiftes en proces verbalen door moeten nemen waarbij er toch weer duur gereedschap is buitgemaakt! Ondanks alle beveiligen en dat sommige monteurs spullen vanuit de werkauto en/of bus zelfs in eigen huis moeten plaatsen gaat het vaak toch nog steeds mis! En dit betreft enkel de regio zuidwest en zijn andere er niet in meegenomen. En het gekke is, is dat ze tegenwoordig gewoon gereedschap van bijvoorbeeld; de walt, Makita, Hitachi en/of Hilti links laten liggen terwijl vroeger gewoon de hele auto leeg werd gehaald!

Maar goed, volgens mij dwalen we nu wat teveel af?
 
Maar goed, volgens mij dwalen we nu wat teveel af?
Zeker wel, maar lijkt me niet zo erg.

en op mijn werk staat m'n scooter in het magazijn. Aangezien ik de materiaal en gereedschap medewerker ben en tevens magazijnbeheerder heb ik een mooi plekje gereserveerd voor mijn scooter.
Nadeel is dat mijn motorscooter welke ik iets later aangekocht heb net iets te groot is voor het stukje landje pik! Bromscooter past echter wel perfect dus daar moet wat wat aan veranderen dacht ik zo..., komt wel goed ;)!
Jij bent niet de enige. Hebben we eindelijk een mooi schuurtje staan, is die natuurlijk weer te klein. Heb geen zin in proppen en schade te riskeren dus heb me maar overgegeven. Dan staat ie maar niet droog. Staat in zicht en voor een camera.


Wat een gedoe ook eigenlijk, alles wat ook maar een beetje waardevol is moet je meteen opslot doen, vastankeren en beveiligen. En nogsteeds vinden ze omwegen om het van je af te pakken.
Gelukkig is het in jouw geval de baas die mag dokken. Hij kan het vast wel missen
 
Last edited:
Back
Top