Wat is dit nu weer?

Advertisement - register to remove this

Is inderdaad niet compleet nieuw. Is niet vaak toegepast want het is technische ingewikkeld, kwetsbaar en nog meer nadelen. Je kan beter de verbrandingskamer verbeteren, de marges verkleinen, de afstelling verbeteren aan een normaal blok. Dan heb je het zelfde resultaat. Een modern blok van ducati heeft een beter vermogen dan dit oude aangepast sixstroke-blok.

Je schiet er weinig mee op. Hebben jullie de specifaties gelezen van het aangepast ducati blok:
40 bhp at the rear wheel at 5000rpm as tested after Sir Alan
Cathcart's test ride. (Computer predicts 86bhp @9000rpm, 41 ft/lb @ 6000rpm)

Kom op, dat wordt dan een hele stijle vermogensgrafiek van 40 pk naar 86 pk bij duizend toeren meer. Ik kan je een ding vertellen, dat rijdt niet lekker, net als het turbo-gat van vroeger maar van veel groter.
 
Vinnik een boxermotor of contramotor indrukwekkender. Wel iets totaal anders.. maar daar zie ik tenminste meteen het nut van de werking :)

Paar voorbeelden van verbrandingsmotoren;
DSC03648.jpg
 
Back
Top