wat is de normale hitte van je motor (aerox)

AndroX

Big Pimpin'!!!!!!!!!!!!!!
Heb sinds heel kort een aerox met zo'n temp meter en vraag me af wat normaal is want bij mij zit ie binnen 5min op de 80graden terwijl hij nog niet eens ingereden is.

BvD AndroX
 
Advertisement - register to remove this

Als je langzaam rijdt heb je ook minder rijwindkoeling voor je radiateur. Dan staat mijn meter ook hoger. Bij een vriend van me staat ie meestal rond de 60-70 geloof ik. En je hoeft echt geen 30 te gaan rijden om hem in te rijden. Gewoon normaal ermee rijden maar niet hele lange stukken achter elkaar volgas.
 
Originally posted by Jeroen L:
En wat is dan normaal voor luchtgekoeld? 200 graden ofzo? of zijn daar geen temp metertjes voor?

200 graden??? Dat kan je niet serieus menen... ik denk je qua temperatuur iets hoger zit dan bij een waterkoeler. Exact weet ik het niet, nooit een luchtkoeler gehad. (behalve me Vesp SI...
biggrin.gif
)
 
Tjah, die temperatuur is de temp. van de koelvloeistof, de temperatuur wordt natuurlijk warmer... Luchtkoelers worden altijd warmer...

Voorbeeldje: Sfera
smile.gif
+ Hebo Alu tuned + For Race + 21mm = 1 rondje blazen, ff temperatuur meten: 130 graden, tadaa
smile.gif


Als je 30 km/u rijdt, krijgt je scooter weinig koeling, zoals al eerder gezegd (dit geldt alleen voor waterkoelers)...

Greetz.
 
ogre: Jah zekers!!!!!!! maareh ik ga eerst met arex + stuff naar texel dus moet sparen dus gooi er eerst een next onder. en daarna sparen voor 4rees of nrx.


owjah en nog iedereen bedankt

[This message has been edited by AndroX (edited 25 May 2001).]
 
Originally posted by TB:
En je hoeft echt geen 30 te gaan rijden om hem in te rijden. Gewoon normaal ermee rijden maar niet hele lange stukken achter elkaar volgas.

Hoe lang ongeveer voordat ik weer fftjes 30 moet rijden en 500km inrijden was goed toch?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Tjah, die temperatuur is de temp. van de koelvloeistof, de temperatuur wordt natuurlijk warmer... Luchtkoelers worden altijd warmer...

Voorbeeldje: Sfera
smile.gif
+ Hebo Alu tuned + For Race + 21mm = 1 rondje blazen, ff temperatuur meten: 130 graden, tadaa
smile.gif


Als je 30 km/u rijdt, krijgt je scooter weinig koeling, zoals al eerder gezegd (dit geldt alleen voor waterkoelers)...

Greetz.

dit valt me tegen van je bart... hoe kan de temperatuur nou warmer worden????
 
Je moet gewoon normaal ermee rijden en zo af en toe ff naar z'n topsnelheid en dan af laten zakken ietsie tot 3/4 gas ofzo en af en toe ffies heel rustig (winkelstraat ofzo/ woonwijk) en wel een beetje pittig optrekken. Niet altijd voluit natuurlijk maar ook niet zeikerig zijn want je scooter is heel erg begrensd en kan gewoon veel meer hebben dus zeker niet te rustig inrijden.
 
Originally posted by Ruud:
dit valt me tegen van je bart... hoe kan de temperatuur nou warmer worden????


Blijkbaar heb ik niet het recht om me te verspreken
smile.gif
...

In plaats van temperatuur, bedoelde ik natuurlijk de cilinder/cilinderkop/zuiger...

Greetz.
 
Ja ik ben altijd heel erg serieus, watergekoeld heeft ook niet voor niets veel meer vermogen, blijft het gas koeler(en compacter) voor het verbrandt wordt.

Originally posted by -=PIN=-:
200 graden??? Dat kan je niet serieus menen... ik denk je qua temperatuur iets hoger zit dan bij een waterkoeler. Exact weet ik het niet, nooit een luchtkoeler gehad. (behalve me Vesp SI...
biggrin.gif
)
 
Back
Top