wat is de beste setup voor gilera runner?

tohzen

Well-Known Member
wie weet er hier wat de snelste setup is voor een runner heb al een
Malossi MHR-TEAM 70cc van me vorige scooter de rest is allemaal kapot (heb m kapot gerede:'() t enige wat nog te rede was van me rox was dus me cilinder die had zon beetje als enige geen schade ma heb nu runnertje gekocht
voor 200 zonder kenteke of motor of iets en vroeg me af hoe ik hem het beste t snelst kan laatte lope (k heb ongeveer 1000 euro om erin te steke)

hij word niet voor dagelijks gebruik daar heb k een tomos voor gekrege van me ma

thanx alvast
 
Advertisement - register to remove this

een aerox en runner zijn 2 verschillene blokken.. dus de cilinder kun je niet gebruiken :)

voor 1000 euro een blokje samenstellen kan..
misschien wat goed 2ehands spul zoeken, zo kun je voor minder geld best een leuk blok maken..

alles voor 1000 euro is volgens mij niet te doen :)

en wat versta jij onder BESTE SETUP ?
waarvoor wil je het gaan gebruiken?
 
als je een snel runner blok wil kopen heb ik er nog 1voor je alles is nog gewoon nieuw en loopt zeer hard
setup
cilinder: mhr speed 7tmax getund JST zuiger 5km oud
carters: getund JST voor cilinder en gekoterd.
uitlaat : mhr team uitlaat
ontsteking selletra rood
krukas: stage6 5km oud
malossi ovverange enzzz
 
het goedkoopste is om kant en klare motorblokken te kopen zoals hierboven

en het snelste is tot nu toe een opgeboorde 2f4r denk ik, maar alleen de krukas + cilinder + bewerkingen kom je al zeer dichtbij de 1000 eu

dus zet dat 'snelste' maar uit je hoofd want ben 1000 eu ben je nergens

trouwens, de BESTE setup, zoals in je topictitel staat, is gewoon alles standaard ;)
 
een aerox en runner zijn 2 verschillene blokken.. dus de cilinder kun je niet gebruiken :)

voor 1000 euro een blokje samenstellen kan..
misschien wat goed 2ehands spul zoeken, zo kun je voor minder geld best een leuk blok maken..

alles voor 1000 euro is volgens mij niet te doen :)

en wat versta jij onder BESTE SETUP ?
waarvoor wil je het gaan gebruiken?

gewoon in de weekende omdat ik een beetje heel ver weg van de stad woon daar gaat me tomos me sn 40 veel te langzaam voor. met beste setup bedoel ik iets wat goed trekt ma niet te hard want dan krijgje ne als bij me rox da je t frame en alles moe verandere en daar heb ik geen zin in
hij hoeft nou ook weer nie meteen super hard te lope zo rond de 80 mischien als kan 90 tot 100 ma bove de 100 moe je een 70cc hebbe en k denk nie dat k dan aan 1000 euro genoeg heb. ma als ik dus een 70cc doe hoeveel kost da dan ongeveer?

ma die cilinder kan k dus vergete want daar heb ik nix meer aan

thanx
 
als je een snel runner blok wil kopen heb ik er nog 1voor je alles is nog gewoon nieuw en loopt zeer hard
setup
cilinder: mhr speed 7tmax getund JST zuiger 5km oud
carters: getund JST voor cilinder en gekoterd.
uitlaat : mhr team uitlaat
ontsteking selletra rood
krukas: stage6 5km oud
malossi ovverange enzzz

hoeveel kost ie
 
gewoon in de weekende omdat ik een beetje heel ver weg van de stad woon daar gaat me tomos me sn 40 veel te langzaam voor. met beste setup bedoel ik iets wat goed trekt ma niet te hard want dan krijgje ne als bij me rox da je t frame en alles moe verandere en daar heb ik geen zin in
hij hoeft nou ook weer nie meteen super hard te lope zo rond de 80 mischien als kan 90 tot 100 ma bove de 100 moe je een 70cc hebbe en k denk nie dat k dan aan 1000 euro genoeg heb. ma als ik dus een 70cc doe hoeveel kost da dan ongeveer?

ma die cilinder kan k dus vergete want daar heb ik nix meer aan

thanx

typ het nog eens alleen dan met leestekens en een beetje normaal Nederlands :)

volgens mij snap je niet helemaal hoe het werkt..
als jij beetje snel wil optrekken maar niet te hard wil rijden kun je gaan voor een stage 6 Racing oid met een leuke uitlaat.. 19mm carb. of zelfs een 17,5mm.. en leuke overbrenging, misschien een overrange..
je hebt daar echt geen 1000 euro voor nodig hoor :)

ben je aan nieuwe spulle misschien net 500/600 euro kwijt..
maar dan moet je het spul wel KUNNEN afstellen :)
 
Ik vraag me af hoe jij een aerox frame krom trekt met een vette setup? Een aerox frame is echt geen mietjes frame ofzo denk zelfs wel een van de sterkere....
 
hij heeft het toch over een runner

ik zou die team verkopen die je nog had voor aerox, en daarvan gewoon een stage 6 70cc racing kopen met bijbehorende spulletjes
 
Ik vraag me af hoe jij een aerox frame krom trekt met een vette setup? Een aerox frame is echt geen mietjes frame ofzo denk zelfs wel een van de sterkere....

die scooter winkel zij tegen mij dat je het frame ook moest versterken omdat hij anders krom kon trekken ik vond het zelf ook een beetje raar maar zo super veel verstand heb ik er nu ook weer niet van:p dus toen heb ik het hem maar laten doen
 
typ het nog eens alleen dan met leestekens en een beetje normaal Nederlands :)

volgens mij snap je niet helemaal hoe het werkt..
als jij beetje snel wil optrekken maar niet te hard wil rijden kun je gaan voor een stage 6 Racing oid met een leuke uitlaat.. 19mm carb. of zelfs een 17,5mm.. en leuke overbrenging, misschien een overrange..
je hebt daar echt geen 1000 euro voor nodig hoor :)

ben je aan nieuwe spulle misschien net 500/600 euro kwijt..
maar dan moet je het spul wel KUNNEN afstellen :)

dat afstellen kan ik wel laten doen door een vriend van me die heeft ook een runner en heeft er alles zelf ingezet en hij zit er behoorlijk vaak me te kloten. maar als ik dus een stage 6 Racing erop zet met een 19mm carb, overbrenging en uitlaat is het goed zolang hij maar goed is afgesteld

thanx
 
die scooter winkel zij tegen mij dat je het frame ook moest versterken omdat hij anders krom kon trekken ik vond het zelf ook een beetje raar maar zo super veel verstand heb ik er nu ook weer niet van:p dus toen heb ik het hem maar laten doen

Pfff het is geen chinese troep scooter, @ SBO rijd volgens mij geen 1 serieus versterkte aerox.
 
voor een goeie setup
wil voor alleen wat harder op te trekken zal ik als ik jou was het volgende kopen ;

50cc snel
sito plus / yasuni R
malossi variateur en sproeier en rolletjes natuurlijk goed afstellen.
 
en dan zeker lichte rollen voor sneller optrekken he..
als je hard wil rijden moet je zwaardere rollen pakken...

misschien ook een reeezzz koppeling voor harder optrekken?
 
Back
Top