Wat heb jij allemaal gepolijst?

Status
Not open for further replies.
beta ark bruut! said:
Ik had ook wel een vraag hier heb al heel wat dingen gepolijst,,,

maar nu d8t ik ik haal maar een x ''belgom alu'' heb er veel positiefe dingen over gehoord maar ,,

Ik polijst mijn blokkie(alu) glimde mooi ,maar daarna even wat belgom op gedaan even laten in werken en uitgepoetst maar nu is die helemaal mat/troebel en dof geworden,,:(:(:( dan vraag ik mij af wat doe ik verkeerd


Je doet alles fout :) Als je belgom erop smeerd, in laat trekken( wat nergens op slaat) en dan weer uit poetst is alles idd goor. Je moet een klein beetje belgom op een doekje doen. Dan een klein stukje heel lang/hard poetsen zodat het zwart wordt. Dan gelijk dat zwarte eraf poetsen(je zult zien dat heel je doek zo zwart is dus steeds een schoon stukje pakken) En daar is je bling ;)
 
Ik heb het nog een x geprobeerd met ''belgom alu''

werk wijze:

beetje belgom op een schone doek,,goed inpoetsen en gelijk weer goed uitpoetsen,,

en het werkte wel maar laat ik het zo zeggen als ik met een gamma polijst borstel en polijst pasta klaar ben,,

dan vind ik het mooier dan dat ik het gelijk oppoets met belgom maar als er doffe vlekken in zitten dan kun je beter belgom gebruiken,,
of voor ''onderhoud''

conclussie,, als er na het polijsten doffe vlekken ofzo in zitten,,
of nog smeer of wat dan ook oppoetsen met belgom,,,
als het mooi glimt en je ziet jezelf er goed in gewoon zo laten,,en belgom bewaren voor onderhoud,,,

groet michael
 
Last edited:
er kunnen wel vette vage vlekken in komen bij ''alu'' een soort van roesten,,,

ik zou het persoonlijk niet laten stralen is alleen maar moeilijk te onderhouden en word zeer snel smerig,,,
 
Ben ook ff bezig geweest weer })

attachment.php


attachment.php
 
hey ik ben 14 en een vriend van mij heb een slider gekregen van ze buurman.
Maar dat ding heb ff stil gestaan en wij willen proberen hem op te knappen en er wat van leren maar hij had ook een uitlaat erbij.. een gianelli ofzo maar die is helemaal verroest maar kan je dan ook die uitlaat pijp polijsten??
 
DAmn lennard heb je niks te doen ofzo:p

Echt wel strak gedaan hoor en volgens mij ben je weer stiekem project begonnen of zie ik dat verkeerd :)
 
lauran said:
hey ik ben 14 en een vriend van mij heb een slider gekregen van ze buurman.
Maar dat ding heb ff stil gestaan en wij willen proberen hem op te knappen en er wat van leren maar hij had ook een uitlaat erbij.. een gianelli ofzo maar die is helemaal verroest maar kan je dan ook die uitlaat pijp polijsten??

Natuurlijk, elke uitlaat pijp is te polijsten. Maak hem eerst maar eens helemaal kaal, roest vrij dus. Dan telkens schuren met korrel 80, 120, 360, 500, enz enz je weet neem ik aan wel hoe je moet polijsten
 
jah dat weet ik wel kheb een beetje rond gekeken op dit forum, maar je kan dus eerst heel goed op schuren en je hoeft het niet te stralen ofzo?
 
lauran said:
jah dat weet ik wel kheb een beetje rond gekeken op dit forum, maar je kan dus eerst heel goed op schuren en je hoeft het niet te stralen ofzo?


Kan wel maar is niet nodig. Ik had ook een roestige uitlaat.. met een lekkere groffe korrel helemaal blank geschuurd.. daarna lekker begonnen... is mooi geworden dus..
 
heb je misshien een foto, en nu heb zijn vader tog die uitlaat gestraald maar die zegt nu dat het te dun is geworden voor polijsten is dat waar en als je het polijst gaat het daarna weer snel roesten??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top