Wat heb jij allemaal gepolijst?

Status
Not open for further replies.
Ik vind het vaag wat er by mijn blok gebeurt...

Ik heb met korrel 120 / 400 / 600 / 1000 geschuurd...
Daanra het achterste deel van het blok geplyst..
Toen heb ik wat belgom erop uit gesmeerd " goed geschut ed."
Alleen het werd niet zwart en het bleef vettig.. + nog eens dat het wazig werd :|
hoe kan dat nou want belgom hoort gewoo nte zorgen dat het gaat glimen en die kleine krasjes juist camofleerd... :)
Ik snap er niks van hoe kan dit...
 
Je hebt ook veel te grote stappen genomen bij het schuren ;)

Korrel 120, 220, 320, 400, 600, wp800, wp1000, wp1200 en eventueel wp2000 was beter geweest.
Zo doe ik het ook altijd en dat werkt echt perfect 8)

Je kunt ook beter dat groene polijstblok van de GAMMA en een lappenschijf gebruiken. Belgom alu kun je tussendoor gebruiken voor een diepere glans. Het is ook een handig middel om het mee te onderhouden.
 
Al die tussenstappen is niet perse nodig;)
Als je het met de laatste korrel (1200?) maar echt glad krijgt en dat er geen 600 krassen meer door komen is het perfect.

Belgom is imo ook alleen om te onderhouden, b.v. als je op een meeting/show nog ff snel iets moet oppoetsen. Iig ik krijg er geen mooier resultaat van als met glansblok en lappenschijf


Bovenstaande carterkap is geschuurd met 80-240-400-600-1200
Zonder water schuren is ook een must imo:p
 
Weerspiegeling van zoals ik het heb geschuurd 8)

P1010192_002.jpg
 
Staat een paar paginas terug ook wel...
Maarja, ik zal maar ff behulpzaam wezen:p
Bij de betere automateriaalzaken, of spuiterijen. Zoals brezan enzo..
Eigk. elk bedrijf wat spul van 3M verkoopt wel.
 
Die carterdeksel is wel netjes gedaan jah

Edit :p

Moet binnenkort ook maar es bezig, gaat denk ik wel wat uurtjes kosten om het zo te krijgen
 
Last edited:
weet iemand het verschil tussen die vilt schijven en katoenen schijven? bij mij blijft er namelijk een vage waas achter als je in bepaalde hoek erin kijkt

wat doe ik verkeerd? krijg hem niet beter dan dit:

1-pol_015.jpg
 
Last edited:
heb je het we al nagepoetst met belgom alu dan :)
K heb zelfs namelijk een keer een demper al1 met belgom gedaan an die glimde al hard :D
 
@ UrbanD: Je moet nog wat beter schuren ik zie teveel krassen erin, schuur het goed met 1200 totdat het echt helemaal glad/krasvrij is, dan zie je het vanzelf al een beetje glimmen.
Dan ga je er met een katoenen lappenschijf overheen en niet met zo'n viltschijf die werken niet echt best.

Veel succes:D
 
hallo

ik wil nu dus me slakkenhuis gaan polijsten maar ik wil eerst met me dremel polijsten en daarna nog een keertje met zo'n grote borstel in je boormachine er over heen gaan,

maar welke borstels heb ik nodig? en voor al met de dremel, want ik heb vandaag effe gekeken maar bij big boss hadden ze alleen vilt schijven:S
bedankt!!!
 
Dit heb ik van me leraar: Groen blok is schoonpolijsten (toeren moet je met je ogen kunnen volgen) daarna ligt eraan hoe diep de krasjes zijn, dan neem je 400 600 800 wp1050 wp1250 voor ultieme (vaak Alu) wp2000 dan neem je een bruin blok weer toeren die je met je ogen kunt volgen dan poets je dit helemaal uit dan neem je en Wit blok dat is voor de ultieme glans.
Sommige zullen wel denken wie gaat eerst met zo'n blok erop en dan pas met het schuur papier dat is om het aluminium helemaaal schoon te hebben en geloof je hebt véél meer glans en je mag niet te hoog toerig want dan trek je pasta in het materiaal en dan krijg je kringen of strepen.

Veel succes mede forumers!!
 
Aerox-man said:
hallo

ik wil nu dus me slakkenhuis gaan polijsten maar ik wil eerst met me dremel polijsten en daarna nog een keertje met zo'n grote borstel in je boormachine er over heen gaan,

maar welke borstels heb ik nodig? en voor al met de dremel, want ik heb vandaag effe gekeken maar bij big boss hadden ze alleen vilt schijven:S
bedankt!!!

Een dremel is geweldig slecht voor je lichaam dat is een (maar het resultaat is het waard)neem zo'n blauw borsteltje, Bij de gamma weet ik cker dat ze katoenen lappenschijven hebben liggen, en betere metaal,- gereedschaps handelaren hebben die vast wel.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top