wat heb ik nou weer gedaan

Evert

Well-Known Member
is het net lekker weer denk ik ik ga ff een rondje door het bos, moest ik de laatste 4km naar huis toe lopen... :'(

ik reed gewoon op een rechte weg. ineens zakt mijn scooter helemaal in en ik stop dus. ik geef gas en hij komt niet meer van zijn plaatst. draait alleen nog stationair. thuisgekomen alles opengeschroeft. zie hier het resultaat:

114-1451_img.jpg

114-1452_img.jpg

114-1454_img.jpg

114-1455_img.jpg

114-1456_img.jpg

114-1457_img.jpg

114-1458_img.jpg

zoals het der nu uitziet is mijn krukas helemaal ingeslepen. mijn vario stuk en mijn v-snaar gebroken....
hoe kan dat zomaar stuk gaan??? :?

Advertisement - register to remove this

jahooo :P
bij deze wil ik heel erg enorm joost en mark bedanken voor wat ze vanochtend/vanmiddag hebben gedaan. mijn scootertje doet het weer!!! :W
was wel een hele klus en de krukas wilde niet helemaal in 1x op zijn plaatst maar toen mijn pa met zijn flamethrower aankwam ging het makkelijker...

nu nog een nieuwe vario en koppeling want hij trekt nou voor geen meter meer..... :+

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

het is een RGD as. zag er goed uit hoor. :)
we kwamen om 9 uur sochtends aan(mark zn idee :D 8P ) en om kwart over 2 liep die weer :) toen we aankwamen zat heel die scoot nog in elkaar, alles moest nog gestript worden. dus dat is lekker snel gegaan :)

Zelfde probleem gehad vandaag, ik dacht dat ik eerst ook aan een nieuwe as gebonden was, maar dat viel mee.
Had ff snel een nieuwe poulie gehaald en er weer opgezet en het draait nu weer ok (voor hoelang:) ) maar iig goed werk jongens en snel gedaan :)

Originally posted by Joost@aerox
nee daar ligt het niet aan evert.. wat nog zou kunnen is dat dat gare zwarte sterretje wat bij je halfpouie hoort een beetje speling had op de as.. na een tijdje word die speling groter totdat het gaat inslijten.. ik denk dat je vario nog we grip op je as had, en je haldpoulie niet, en dat daarom ook je snaar is gebroken, omdat die aan de ene kant heel hard word rond geslingerd en aan de andere kant niet dit wrigt natuurlijk als een gek..
dit word een nieuwe as evert.. ;(
lijkt me niet helemaal waar, bij mijn evo vario is dit std al het geval dat de halfpoelie wel meedraait maar de vario gewoon los zit....

Mooi gedaan :) En zeker wel snel! Ik heb mijn vario moer een keer niet goed aangedraaid :( super stom, maar ik stond voor school, en ineens een kei hard zoemend geluid. Toen heb ik maar ff een vriend gebeld, die met een zuigerstop enzo kwam. Ff voor school gefixt en bere weer met die handel! Misschien wil ik ook nog wel eens mijn blok open schroeven. Maar mijn pa zegt dat je niet goed meer kan laten lopen :/

Originally posted by Go0s
Mooi gedaan :) En zeker wel snel! Ik heb mijn vario moer een keer niet goed aangedraaid :( super stom, maar ik stond voor school, en ineens een kei hard zoemend geluid. Toen heb ik maar ff een vriend gebeld, die met een zuigerstop enzo kwam. Ff voor school gefixt en bere weer met die handel! Misschien wil ik ook nog wel eens mijn blok open schroeven. Maar mijn pa zegt dat je niet goed meer kan laten lopen :/

Je pa blAAt een beetje... :)

Back