This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat heb ik nou weer gedaan

Evert

Well-Known Member
is het net lekker weer denk ik ik ga ff een rondje door het bos, moest ik de laatste 4km naar huis toe lopen... :'(

ik reed gewoon op een rechte weg. ineens zakt mijn scooter helemaal in en ik stop dus. ik geef gas en hij komt niet meer van zijn plaatst. draait alleen nog stationair. thuisgekomen alles opengeschroeft. zie hier het resultaat:

zoals het der nu uitziet is mijn krukas helemaal ingeslepen. mijn vario stuk en mijn v-snaar gebroken....
hoe kan dat zomaar stuk gaan??? :?

Hmmm meestal zijn dit soort dingen gevolg van verkeerde montage. Maar aangezien de hele klere zooi ook afgebroken is...misschien fabricage fout?

Dit word in ieder geval een dure grap.
Heb je de vario er wel goed opgezet, moet er goed opgedraaid.
zeer vreemd

En wat voor avatar heb jij ? 8)

een nieuw 3br lid?

nee, maar komt hier vrij weinig, is al sinds het begin erbij t zaakje zou id wel is van de as afgelopen kunnen zijn..

/edit/
evert lag alles los in je carter of zat je variomoer er nog op>?

Originally posted by Joost@aerox
evert lag alles los in je carter of zat je variomoer er nog op>?
ik heb hem er wel af moeten schroeven. de schroef zat nog goed vast, maar de vario zat wel gewoon los op die gleuf van mijn krukas...

Je hebt helaas geen foto van je sec. poeli, meestal slijt dat tandwieltje (ben ff de naam kwijt) dr in. Dit zorgt voor speling en op den duur krijg je dit effect. Je kan dit merken als je bij stationair draaien een soort geklapper van de v-snaar hoord. Ik heb dit zelf ook 2x gehad namelijk.

Vriend van mij had laatst ook zijn vario verkeerd gemonteerd en heeft met het aandraaien van de krukasmoer die kartelrandjes van zun krukas gesloopt. Met een miniscuul vijltje hebben we de dichtgeforceerde randjes weer netjes rechtgemaakt. Beter eventjes alles netjes rechtvijlen dan een nieuwe krukas erin , ofniet dan?

ik had dit pas geleden ook bijna, maar gelukkig merkte ik het op tijd.

Het komt waarschijnlijk doordat je je vario verkeerd gemonteerd hebt. Je moet de poulies goed inknijpen en dan de snaar helemaal bovenin je vario leggen. Daarna pas de variobus en starterkrans erop doen en dan goed vastschroeven...

Je krukas kan je ws weggooien, dus je zal een nieuwe moeten kopen en daarna het zaakje goed monteren....

ja. houden niet veel mensen over zo he...
maar serieus. tis der ergens in september allemaal opgezet en ik heb der 2000km mee gereden. dat kan toch niet als het verkeerd gemonteerd had geweest??? :?

Zoiets kun je niet meer vijlen.

nee daar ligt het niet aan evert.. wat nog zou kunnen is dat dat gare zwarte sterretje wat bij je halfpouie hoort een beetje speling had op de as.. na een tijdje word die speling groter totdat het gaat inslijten.. ik denk dat je vario nog we grip op je as had, en je haldpoulie niet, en dat daarom ook je snaar is gebroken, omdat die aan de ene kant heel hard word rond geslingerd en aan de andere kant niet dit wrigt natuurlijk als een gek..
dit word een nieuwe as evert.. ;(

Dit probleem heb ik al een aantal keer gezien. Bij alle gevallen was het probleem inderdaad dat sterretje in je halfpoulie. Halfpoulie is veel te zacht materiaal, en dat sterretje slijt de halfpoulie uit. Je moet dat zwarte sterretje eens in de halfpoulie leggen, waarschijnlijk superveel speling, en ja, dan gaan je spiebanen eraan ja.

Originally posted by Joost@aerox
dit word een nieuwe as evert.. ;(
ja daar was ik ook al bang voor. hele discussie gehad dernet onder het eten. van mijn ouders moet ie gewoon weer standaard worden want hij maakte te veel herrie en daardoor issie stuk gegaan enzo...

maar het kwam dus door te veel speling. hoe had ik dat kunnen voorspellen? gewoon vaker moeten kijken of alles nog goed zat zeker... zal nu best een duur grapje worden... ;(

Dit komt niet door verkeerd monteren.. tenzij je d'r zlef aan hebt lopen knutselen.. maar Boyd en Ik rijden/reden met HELE andere setupjes en dit is nooit gebeurt..

Je hoeft je niet druk te maken via dit forum kunnen we heus wel een krukasje en een variotje voor weinig regelen.. en je hebt 3 doeds die een krukas kunnen leggen dus komt heus wel goed man Binnenkort vlam jij weer