Wat doet nou een race ontsteking?

Status
Not open for further replies.

TheRamon

Gewoon Ramon..
Hallo allemaal.

Ik vraag me nou toch echt eens af wat een race ontsteking nou precies doet.
Snap opzich wel wat een ontsteking doet, maar wat doet race beter?
Geleiden die de stroom beter en sneller?
En bouwt er zich een hogere spanning op die ook zal zorgen voor een hardere vonk?

Alvast bedankt,
Gr Ramon
 
Advertisement - register to remove this

Race onsteking die draait anders en heeft daardoor minder weerstand omdat het nu omgekeerd is, hij kan mee volts leveren dus meer toeren aan.

Doordat hij minder weerstand heeft dus ook gelijk een betere gas reactie maar op oringale scooter heeft dit vrijwijnig zin.

Miss kanje nog een betere uitleg krijgen van iemand die der nog meer verstand van heeft.
 
Hmm ja het is een goede uitleg hoor, alleen zou ik willen weten waarom hij minder weerstand heeft.
Zijn de draden korter?
Zijn de draden dikker?
En wat bedoel je met dat het omgekeerd is?
 
hij heeft minder roterende massa aan de krukas, waardoor hij eerder op toeren komt. (denk hieraan, hoe meer kilo's je op je bagagedrager van je fiets hebt, hoe meer moeite het kost om op gang te komen)

Echter is het meer dan dat, door de programmeerbaarheid kan je er een grafiek in zetten, waardoor hij meer "voorontsteekt". Aan de hand van die grafiek kan je een betere vermogensafgifte genereren :)
 
Daarnaast kun je de voorontsteking zelf instellen, wat bij een standaard ontsteking niet het geval is.
 
hij heeft minder roterende massa aan de krukas, waardoor hij eerder op toeren komt. (denk hieraan, hoe meer kilo's je op je bagagedrager van je fiets hebt, hoe meer moeite het kost om op gang te komen)

Echter is het meer dan dat, door de programmeerbaarheid kan je er een grafiek in zetten, waardoor hij meer "voorontsteekt". Aan de hand van die grafiek kan je een betere vermogensafgifte genereren :)

Mijn onsteking verlaat hoor ;)
 
Haha, stiekem.
Goede uitleg van iedereen.
Danke schön.
Weer wat kennis erbij.
Opmerkingen zijn nog altijd welkom hier.
 
2 belangrijke voordelen (ligt wel een beetje aan het type ontsteking) zijn minder massa aan het vliegwiel , ook is het vliegwiel kleiner ,dus minder onbalans. en het ontstekingstijdstip is beter , echter zijn er verschillende rotors waarbij je ook verschillende curves hebt.

en een curve is het verloop van de ontsteking , bij verschillende toerentallen heb je verschillende punten van vonken. (eerder/later)

sommigen hebben een vaste voorgeprogrameerde curve en sommige rotors kun je zelf programmeren om nog verder te optimaliseren ,maar dan moet je wel weten wat je doet!

verder heb je nog veel meer verschillende ontstekingen , zoals met alleen een nok en opnemer , via een accu , of ontstekingen met std vliewiel en verlichting etc. maar dan met een andere curve of zelfs programmeerbaar.

mja ,een RACE ontsteking bestaat niet echt , net als een RACE uitlaat..

waarom ze het ook allemaal RACE noemn 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top