Er zit een draad los maar ik weet oprecht niet wat ik er mee aan moet

Thruseld

New Member
Hoi, dit is misschien de meest domme vraag die ik kan stellen op dit forum maar ik kom er echt niet uit en kan er niks op vinden. ik heb laatst een niet lopende peuguot vclic gehaald om zelf op te knappen dus ik ben begonnen met de accu en olie te doen, en toen zag ik dat er een draad bij de electra los zat en vermoet dat deze van de zekering is, alleen heb ik geen idee hoe ik hem weer aan elkaar maak want de holbewoner manier er gewoon terug indoen en knijpen met een tang heeft niet gewerkt.

sorry voor deze newbie vraag maar ja dat ben ik nou eenmaal
 

Attachments

  • kut draad.jpg
    kut draad.jpg
    226 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

Beste is afknippen , strippen , krimpkous over de draad schuiven , Solderen , krimpkous er over schuiven , krimpkous warm maken .
Dat Kroon steentje zou ik er ook tussen uit halen , en hetzelfde als hier boven mee doen .
 
Als hier je competentie al aan zijn einde komt dan kun je beter dat ding meteen de deur uit doen.

Simpelste manier.

Afknippen, stukje draad strippen. Kroonsteen er tussen zoals je andere kabeltje op de foto.
Overigens vraag ik me serieus af waarom je niet gewoon even gegoogled hebt op 'methodes stroomkabel verbinden' of iets dergelijks.
 
Als hier je competentie al aan zijn einde komt dan kun je beter dat ding meteen de deur uit doen.

Simpelste manier.

Afknippen, stukje draad strippen. Kroonsteen er tussen zoals je andere kabeltje op de foto.
Overigens vraag ik me serieus af waarom je niet gewoon even gegoogled hebt op 'methodes stroomkabel verbinden' of iets dergelijks.
die eindigt zeker hier want ben net zo oud als jij lang op dit forum zit maar toch bedankt voor je antwoord
 
En als je die zwarte draad weer goed hebt aangesloten, controleer ook gelijk je zekering want er bestaat een grote kans dat die blote draad ergens kortsluiting heeft gemaakt en de zekering kapot is.
Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van het tweede draadje wat je hebt aangemaakt aangaande de elektra in je stuur.
 
En als je die zwarte draad weer goed hebt aangesloten, controleer ook gelijk je zekering want er bestaat een grote kans dat die blote draad ergens kortsluiting heeft gemaakt en de zekering kapot is.
Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van het tweede draadje wat je hebt aangemaakt aangaande de elektra in je stuur.
Bedankt voor je antwoord ik heb er een ervaren sleutelaar naar laten kijken hij kwam tot de conclusie dat de kabelboom verrot was en er dus meer was gestopt en te weinig olie ik had hem zelf wat bij gevuld maar was gewend aan de tomos dus had te weinig bijgevult nu loopt hij weer helemaal top
 
Back
Top