wat doet een 70cc

DanieLL.05

Member
Ik zat dus te denken, wat doet een 70cc. Is het gewoon ik zet een 70cc op mn std scooter en BAM ineens gaat hij veel harder en meer trekkracht. Of moet je ook echt alles veranderen van je scooter?
 
Advertisement - register to remove this

Ja kan zeker op standaard krukas alleen waarom risico lopen op kapotte krukas en lagers als je het risico ook kan verminderen en zelfs presentaties kan verbeteren.
Een Dr70 AC is nou ook niet een flinke vooruitgang t.o.v. een standaard 50cc AC. Het trekt iets harder, topsnelheid veranderd niet.

Kan prima op een standaard krukas.

Zou eerder voor een Stage6 70cc streetrace gaan.
 
Een Dr70 AC is nou ook niet een flinke vooruitgang t.o.v. een standaard 50cc AC. Het trekt iets harder, topsnelheid veranderd niet.

Kan prima op een standaard krukas.

Zou eerder voor een Stage6 70cc streetrace gaan.


DR 70 moet toch wel mogelijk zijn om rond de 90 op de teller te halen. Zoals dat met DR50 ook zou moeten lukken.

Of de Top performance Trophy 50cc was destijds een stukje sneller waarom ik aan 90 / 95 km/u dacht.

Een minarelli haalt dat ook wel met standaard cilinder en een goede uitlaat erop.
 
Ik kom nog uit de tijd van de Giannelli NR-X, Giannelli nardo, later werd dat de shot. Top performances had toen ook al een nardo.

Voor de rest uitlaten zoals de Giannelli black swan, Hebo Gara. ect.

Dus als iemand dan over een yasuni R heeft denk ik, alweer die yasuni R.. Zo zie je maar weer dat vroeger veel meer keuze was.


Als ik nog met een terugloop zou rijden (dat doe ik allang niet meer wegens cop magnet) Zou ik voor op straat eerder geneigd zijn gewoon een goedkoper ding eronder te zetten dat net zo goed is als die duurdere uitlaten.


Sito plus of een tecnigas silent pro vind ik tegenwoordig meer als genoeg.
 
Ik heb op dit moment een 50cc 17,5 mm carburateur en een yasaouni r uitlaat met een standaard overbrenging.
Dit is de optrek atm
Als ik een 50 snel neem. Zou ik dan nog harder kunnen optrekken?
Wat mensen hier een 50snel noemen is gewoon een standaard vervangingscilinder die 0,0 sneller is. Zit tussen je oren als je denkt dat bv een 50cc top performance of DMP sneller zou zijn. Met een echte 50snel heb je veel meer dan alleen cilindertje nodig, en dat is niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Post automatically merged:

De gene die ik heb gebouwd vloog tot aan de 40 continu de lucht in
Lul niet
 
Een Dr70 AC is nou ook niet een flinke vooruitgang t.o.v. een standaard 50cc AC. Het trekt iets harder, topsnelheid veranderd niet.

Kan prima op een standaard krukas.

Zou eerder voor een Stage6 70cc streetrace gaan.

Een DR70 in combinatie met een 17.5mm en Yasuni R maakt zeker wel een duidelijk verschil. Had deze setup ook 20 jaar geleden op mijn zip type 3. Ding trok autowheelies. Zip is echter ook wel lichter dan een Runner of Aerox.
Post automatically merged:

Ik kom nog uit de tijd van de Giannelli NR-X, Giannelli nardo, later werd dat de shot. Top performances had toen ook al een nardo.

Voor de rest uitlaten zoals de Giannelli black swan, Hebo Gara. ect.

Dus als iemand dan over een yasuni R heeft denk ik, alweer die yasuni R.. Zo zie je maar weer dat vroeger veel meer keuze was.


Als ik nog met een terugloop zou rijden (dat doe ik allang niet meer wegens cop magnet) Zou ik voor op straat eerder geneigd zijn gewoon een goedkoper ding eronder te zetten dat net zo goed is als die duurdere uitlaten.


Sito plus of een tecnigas silent pro vind ik tegenwoordig meer als genoeg.

Hebben ze de Yasuni R veranderd dan?
 
Ik heb recent het blok van mijn Ark gereviseerd en er een stage6 streetrace 50cc op gezet. Die is wel een stukje sneller dan de standaard 50 op mijn Neos en Phantom.

Een DR50 of soort gelijk is niets anders dan een vervanging cilinder.

Een echte 50 snel is een MHR Team bijvoorbeeld.
 
Back
Top