Wat doet een CDI en een onbegrensde voornamelijk?

Advertisement - register to remove this

Wat denk je zelf ....

Een bepaald type Cilinder kan een Max aantal toeren draaien, jaag je die over de zeik ... Knalt de boel Kapot .
Zelfde als jij keihard rent . en iemand grijp je vast en laat jou nog harder rennen als jij zelf kan ... dan stort je in / loop je vast . knal je uit elkaar.

Als je een hoog toerig Cilinder gaat monteren , die 13,500 an kan , kan je de standaard CDI vervangen , heb je een Laag toerig Cilinder , zoals een Dr 70 die 10,500 RPM aankan , kan je de standaard CDI beter laten zitten , zo niet ... Knalt de boel kapot , met alle kosten die er bij kunnen komen.
 
Wat doet een CDI, want ik wil het vermogen van m'n Peugeot Vivacity Sportline verbeteren met de goedkoopste manieren.


Maakt het m'n scooter sneller?
Trekt m'n scooter sneller op?

Nee, in het geheel niet! De originele CDI heeft namelijk geen begrenst toerental! (pas als er meer dan 13.000 rpm bereikt word)
Het meeste extra vermogen haal je uit een mooie terugloper uitlaat van een bekend merk.
Echter gaat hierbij het toerental omhoog i.c.m. de standaard vario.

Daarom plaatsen de meeste mensen daarom ook een zgn. sport/race vario waardoor het vermogen beter wordt gedoseerd naar het achterwiel zonder dat de motor achterlijke overtoeren gaat draaien/produceren.

Ben je dan nog niet tevreden moet je gaan denken aan een laagtoerige 70cc cilinder waardoor het wegtrekken toeneemt met ook enkele km's winst op topsnelheid. Maar goed, dit is alleen bereikbaar als je geheel goed op elkaar weet af te stellen.
 
niet geheel mee eens Floris, heb van alles aan mijn 4-takt gedaan , Vario de hele ram bam .... werd begrenst op Toerental , nu ander CDI er in , en Scooter maakt meer Toeren , en gaat sneller .
Maar bij een 2-takt met standaard Cilinder heeft een Snelle CDI geen of weinig nut lijkt mij .
 
Back
Top