This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat doet een 70cc

DanieLL.05

Member
Ik zat dus te denken, wat doet een 70cc. Is het gewoon ik zet een 70cc op mn std scooter en BAM ineens gaat hij veel harder en meer trekkracht. Of moet je ook echt alles veranderen van je scooter?
 
70cc geeft meer koppel en (meestal) een hogere top. maar met 70cc "kom je er sneller" en meeste zullen dan ook de carbu naar 19mm of 21mm veranderen om het nog verder op te drijven en in sommige gevallen ook de luchtfilter veranderen of bougie heb ik gehoord.
 
Ik zat dus te denken, wat doet een 70cc. Is het gewoon ik zet een 70cc op mn std scooter en BAM ineens gaat hij veel harder en meer trekkracht. Of moet je ook echt alles veranderen van je scooter?
Als het minareli betreft ook nog een andere krukas. 50snel is daarintegen ook goed trekt met goede afstelling belachelijk hard op.
 
Het ligt er aan welke 70 cc , laag, middel of hoogtoerig,
net als bij 50cc eigenlijk.
Als je het eens uit wilt proberen dan zou een DR70 een goede cilinder zijn,
plus een variateur van Naraku en een sito standaardlook uitlaat.
Met die cilinder kan je zelfs de 12 millimeter carb laten zitten.
Deze gaat niet heel veel sneller dan een standaard 50 cc, het gaat meer om het hogere koppel.

Google maar eens naar ´ middeltoerige 70 cc setups ´ en hoogtoerige 70cc setups´ om een idee te krijgen.
 
Met en dr70 zou ik juist 17.5 carb nemen dan stijg je bijna op
 
Met en dr70 zou ik juist 17.5 carb nemen dan stijg je bijna op
Op stijgen valt ook wel mee met een dr70 , de 17.5 mm zal iets feller zijn dan de 12 mm .
Een 12 MM op een DR70 is ook wel verrasend snel als deze van Dellorto is en perfect staat afgesteld.
En ook minder geluid voor een straatscooter, wat ook wel handig is soms.
 
Ik heb op dit moment een 50cc 17,5 mm carburateur en een yasaouni r uitlaat met een standaard overbrenging. Dit is de optrek atm
Als ik een 50 snel neem. Zou ik dan nog harder kunnen optrekken?
 
Op minarelli kan je zowiezo beter een betere variateur plaatsen omdat de standaard variateurs uit de fabriek niet echt denderend zijn.
Dit is wel een leuke variateur voor een laagtoerige setup die bij de setup van je scooter past :

Beschrijving​

Naraku Variateur
Voordelige Naraku Sport variateur voor diverse scooters met een Minarelli 50cc 2 takt motorblok. Deze Naraku Sport vario zorgt voor een hogere topsnelheid en meer trekkracht bij lage en hoge toerentallen. De set wordt standaard geleverd met 5.8 gram 15x12 rollen en een onbegrensde variobus.



Die zou ik eerder kopen dan een andere cilinder,
omdat je die variateur op de eerste plaats al beter kan vervangen.
Pas daarna zou ik voor een andere cilinder kijken, als het nog niet snel genoeg gaat.
 
Last edited:
Aa juistm, bedankt pik
 
De gene die ik heb gebouwd vloog tot aan de 40 continu de lucht in
 
Ik heb op dit moment een 50cc 17,5 mm carburateur en een yasaouni r uitlaat met een standaard overbrenging. Dit is de optrek atm
Als ik een 50 snel neem. Zou ik dan nog harder kunnen optrekken?
50 snel is een aluminium 50cc en dat zou ik je niet aanraden. Met een standaard krukas kun je het wagen om een gietijzeren 70cc te nemen. Je behoudt dezelde aantal toeren als een standaard cilinder alleen meer cilinder volume en dus meer power.
Post automatically merged:

De gene die ik heb gebouwd vloog tot aan de 40 continu de lucht in
Geen aerox iig
 

Koppel vind ik altijd een vreemd woord als je over een 70cc spreekt.. Scherpere timingen kan voor meer koppel zorgen ja.

Maar in het algemeen word de acceleratie sneller..
Post automatically merged:

Ik heb op dit moment een 50cc 17,5 mm carburateur en een yasaouni r uitlaat met een standaard overbrenging. Dit is de optrek atm
Als ik een 50 snel neem. Zou ik dan nog harder kunnen optrekken?

Bij minarelli wil je echt je overbrenging aanpassen. standaard vario is niet zo heel best op dat ding.
 
Gewoon een jog rr.
Een 2 takt afstellen is helemaal niet zo moeilijk
 
Een Dr70 AC is nou ook niet een flinke vooruitgang t.o.v. een standaard 50cc AC. Het trekt iets harder, topsnelheid veranderd niet.

Kan prima op een standaard krukas.

Zou eerder voor een Stage6 70cc streetrace gaan.