wat doen deze schroefjes op mijn koppeling

Jonathan00

New Member
deze omcirkelde schroefjes hebben er voor gezorgd dat mijn brommer niet reed want de koppeling wilde niet aangrijpen. het lag aan de ringetjes rondom de scooter alleen nu rijdt de scooter wel alleen gaat ie met aanlopen 4-5 km/h en ik denk dat het aan deze schroefjes ligt heeft iemand een idee wat het kan zijn?

ik heb een zeldzaam model ztech zt35 , lijkt op een btc boxer of een honda ss50/honda novio (kwa motorblok).

groetjes jonathan.
 

Attachments

  • koppeling foto scooter forum.jpg
    koppeling foto scooter forum.jpg
    124.3 KB · Views: 28
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zijn die om de trekveertjes af te stellen.
Alle 3 appart af te stellen.
Merk er eens 1 hoe hij zit, en draai er dan aan, dan moet die veer meer gespannen worden of losser gaan zitten.
 
Volgens mij zijn die om de trekveertjes af te stellen.
Alle 3 appart af te stellen.
Merk er eens 1 hoe hij zit, en draai er dan aan, dan moet die veer meer gespannen worden of losser gaan zitten.
oke ga het proberen , denkt u dat dat het probleem kan vormen wat ik nu heb namelijk dat ik de koppeling weg slipt als ik probeer te rijden ?
 
Dat kan, veren controleren, en controleer ook het v-snaar.
Schoentjes ook even controleren eventueel ruw maken met schuurpapier.
En als je daar alles open hebt, controleer de rolletjes ook even.
 
Dat kan, veren controleren, en controleer ook het v-snaar.
Schoentjes ook even controleren eventueel ruw maken met schuurpapier.
En als je daar alles open hebt, controleer de rolletjes ook even.

Waar heb je het over??

V-snaar is gewoon een ketting plus tandwielen..., denk aan Jawa 50cc uit vroeger jaren.
De koppeling is van een automaat met 4 veren i.p.v. 3 dus??
Als ik me niet vergis heeft deze ook maar 2 versnellingen en geen vario plus rollen...

Dit soort koppelingen luisteren heel nauw v.w.b. het afstellen van de veren.
Juiste specs heb ik ook niet maar het behoort gemarkeerd te zijn op de onderdelen.
Het is ook geen inbus en of torx, dus is voorzichtigheid hier geboden!

Motorblok is de: 1P39FMB, probeer hier is op te zoeken via google o.i.d.
Niet geschoten is altijd mis..., het is een Oost- Europees bromfietsje uit het geweldige China!
Ztech komt uit Oostenrijk, maar heeft z'n oorsprong in China.

het lag aan de ringetjes rondom de scooter alleen nu rijdt de scooter wel alleen gaat ie met aanlopen 4-5 km/h en ik denk dat het aan deze schroefjes ligt

Wat bedoel je hiermee precies..., ringetjes rondom de scooter??
 
Last edited:
Waar heb je het over??

V-snaar is gewoon een ketting plus tandwielen..., denk aan Jawa 50cc uit vroeger jaren.
De koppeling is van een automaat met 4 veren i.p.v. 3 dus??
Als ik me niet vergis heeft deze ook maar 2 versnellingen en geen vario plus rollen...

Dit soort koppelingen luisteren heel nauw v.w.b. het afstellen van de veren.
Juiste specs heb ik ook niet maar het behoort gemarkeerd te zijn op de onderdelen.
Het is ook geen inbus en of torx, dus is voorzichtigheid hier geboden!

Motorblok is de: 1P39FMB, probeer hier is op te zoeken via google o.i.d.
Niet geschoten is altijd mis..., het is een Oost- Europees bromfietsje uit het geweldige China!
Ztech komt uit Oostenrijk, maar heeft z'n oorsprong in China.



Wat bedoel je hiermee precies..., ringetjes rondom de scooter??
wouw dankje wel voor de info ik zal kijken of ik de veren goed kan afstellen en ik ga kijken naar het motorblok.
ik had een type fout gemaakt ik bedoelde de ringen rondom de schroeven (metaal ring en rubber ring) zaten verkeerde volgorde waardoor de koppeling helemaal niet aangreep.
nogmaals bedankt.
 
Waar heb je het over??

V-snaar is gewoon een ketting plus tandwielen..., denk aan Jawa 50cc uit vroeger jaren.
De koppeling is van een automaat met 4 veren i.p.v. 3 dus??
Als ik me niet vergis heeft deze ook maar 2 versnellingen en geen vario plus rollen...
Waar ik het over heb???
O sorry ja, heb mij verteld zijn er 4.
Het gat zit niet in het midden, wat er omheen zit is ovaal.
Dus volgens mij is het om "iets" in te stellen.
Misschien zit de gleuf of imbus gat aan de andere zijde, dus dat ding gewoon uitelkaar halen en inspecteren, dan kom je daar achter.
En ja ik zie nu ook na het googlen op dat type blok dat hij geen V-snaar heeft en rolletjes, dus is dat al minder werk om naar te kijken. ;)
 
Back
Top