warmlopers :S

Aerox-Evo70

No Title
hey mensen, ik ben niet echt een n00b meer ofzo, maar dat ding van mij blijft vage warmlopers hebben... dit is al de zoveelste keer in 3 maanden.
volgens de mengselmeter liep ie goed, als ik aan mijn rad voel is ie echt niet heet, en er zit genoeg olie in :S
waaraan zou het nog kunnen liggen ?

pics:

DSCN0135.jpg
DSCN0134.jpg
DSCN0127.jpg

dit krijg ik ook vaak trouwens, al 2e keer dat me v-snaar omdraait
 
Advertisement - register to remove this

Dat met die snaar heb ik ook al een keer gehad om onverklaarbare rede. Als ik naar je kop en je zuiger kijk lijkt het er op dat hij detoneerd. Ik weet niet wat voor squish je aanhoud en met wat voor benzine je rijd maar het is wel duidelijk dat er iets niet goed zit. Die zuiger en die kop zien er iig niet zo goed meer uit...
 
nee, ik dacht ook dat het door me vario kwam... maar heb een nieuwe geleend van iemand, 10km verder weer dit probleem.
komt denk ik door die warmloper (of whatever) dat de vario ruimte krijgt en dat ie dan kantelt....
 
drukveer was net nieuw, zat een blauwe van pia in, bleek het beste op de bank, die putjes enzo zijn gewoon omdat ik stom ben en zonder filter rij (denk ik)
in ieder geval staat me squish op 0.47 en me ontsteking staat volgens mij ook wel goed (volgens derek dan)
bougie: ngk b10
 
zit er zoveel verschil tussen 95 en 98 dan ? ik rij meestal wel met 98 ja

ik hoor niks verdachts, alleen dan m'n vertanding als ik geen gas meer geef :p hebben we allemaal denks

btw, eerst stond de ontsteking wel veel te vroeg, is te zien in grafiek

blauw: te vroeg
rood: stuk later (incl grotere sproeier en grotere squish)

1061038813testbankje2.jpg
 
Last edited:
Squish te krap?

je zei namelijk eerst 0.41 en nu 0.46/0.47

Eerlijk gezegt vind ik dat erg krap.

Maybe ook koudere bougie proberen, w34 voor die evo tuned.
 
Gewoon een squish waarde van 0,55 aanhouden, is nog behoorlijk krap, maar ook weer een beetje safe. Je wint er verder toch geen vermogen mee door hem krapper te zetten. En verder maak ik uit je verhaal op dat je ook weleens 95 tankt, of misschien zelf wel heel vaak en 'durf' je dat niet te zeggen. Ik zal je zeggen, als je met zo'n hoge compressie rijdt zal er zeker wel verschil zijn tussen 95 en 98 tanken. Ook merk ik nog dat je niet zeker weten dat je ontsteking goed staat, al met al : Ik vindt het niet zo heel raar dat je steeds warmlopers krijgt. Wat ik je aan kan raden :

Zet je squish op 0,55
Tank voortaan euro 98
Ga met filter rijden
Laat je ontsteking nameten
Gooi een denso w34 es-zu erin
En koop een nieuwe binnenkop en zuiger ;)
 
98 heeft een hoger octaan getal maar waarin merk je het verschil dan tussen 95 en 98??? loopt hij met 98 soepeler, sneller en harder??? vraag me al af maar op mn aprilia staat dat ik er 95 in moet drukken dus kan geen kwaad als ik er 98 in druk??
 
Originally posted by Oom Agent
vraag me al af maar op mn aprilia staat dat ik er 95 in moet drukken dus kan geen kwaad als ik er 98 in druk??

Sorry maar dit heeft ff niks met het topic te maken,in elke scooter moet normaal 95 met een standaard cilinder...als je 98 tankt kan het geen kwaad ofzo maar hij gaat er ook niet harder van...
 
tnx in ieder geval voor alle reacties,
ik merkte echt GEEN verschil tussen 95 en 98... maar zal wel aan mij liggen :p
ontsteking meten kan ik zelf wel, alleen iedereen zegt andere waardes voor de malossi.
squish moet dus wat ruimer nog, ff kijken of ik daar pakkingen voor heb.
denso 34 haal ik binnekort wel een keertje

mjah, maakt ook ff niet uit, ik heb net nog eens goed gekeken, en volges mij is me cilinder dood, stukje nicasil weg :S

iemand nog een 2e hands evo te koop ? :p
 
Back
Top