Daandeer
New Member
Hallo, ik heb problemen met een Kymco. De scooter is van bouwjaar 2010, tweetakt.
Na 10minuten rijden valt deze plots uit, waarna er na 3min afkoelen weer gestart kan worden. Wij denken dus aan een warmloper, maar de vraag is waarom.
Voor ons is het nog een mysterie.
Wat is er inmiddels gebeurd / getest:
- Nieuwe cilinder + piston
- Nieuwe bougiedop
- Nieuwe bougie (BPR8HS en BP8HS)
- Nieuw membraam
- Nieuwe oliepomp
- Nieuw luchtfilterhuis + luchtfilterelement
- Nieuwe pakkingen
- Grotere sproeier (80 naar 90-95)
- Schone carburator
- Andere bobine
- Verschonen luchtfilterelementen van ontstekingszijde/uitlaat
Dus: de olie is goed, de ontsteking is goed, de koelvin van het vliegwiel is niet beschadigd, verder is er ook geen andere beschadiging te zien.
De scooter start en draait uitstekend stationair.
Na 10min loopt de scooter warm en stopt volledig. Het zijn geen vastlopers, de scooter start na afkoelen weer.
Wat is er vreemd:
- Compressie ligt iets hoger dan ideaal, 9 bar ipv 6-7 bar.
- De bougie verkleurt enkel centraal, rondom ontstaat er geen verkleuring. De bovenste laag is zelfs nog spiegelend chrome. Zie foto
Hopelijk kan iemand ons in de juiste richting sturen naar de reden van de warmlopers...
Na 10minuten rijden valt deze plots uit, waarna er na 3min afkoelen weer gestart kan worden. Wij denken dus aan een warmloper, maar de vraag is waarom.
Voor ons is het nog een mysterie.
Wat is er inmiddels gebeurd / getest:
- Nieuwe cilinder + piston
- Nieuwe bougiedop
- Nieuwe bougie (BPR8HS en BP8HS)
- Nieuw membraam
- Nieuwe oliepomp
- Nieuw luchtfilterhuis + luchtfilterelement
- Nieuwe pakkingen
- Grotere sproeier (80 naar 90-95)
- Schone carburator
- Andere bobine
- Verschonen luchtfilterelementen van ontstekingszijde/uitlaat
Dus: de olie is goed, de ontsteking is goed, de koelvin van het vliegwiel is niet beschadigd, verder is er ook geen andere beschadiging te zien.
De scooter start en draait uitstekend stationair.
Na 10min loopt de scooter warm en stopt volledig. Het zijn geen vastlopers, de scooter start na afkoelen weer.
Wat is er vreemd:
- Compressie ligt iets hoger dan ideaal, 9 bar ipv 6-7 bar.
- De bougie verkleurt enkel centraal, rondom ontstaat er geen verkleuring. De bovenste laag is zelfs nog spiegelend chrome. Zie foto
Hopelijk kan iemand ons in de juiste richting sturen naar de reden van de warmlopers...