En nog bruikbaar zo denk je?Die cilinderkop doet het wel op de Dr70 .
Ja die kop is wel bruikbaar nog, misschien een beetje schoon maken aan de binnenkant .En nog bruikbaar zo denk je?
Heeft de zuiger een normale kleur of is die echt verbrand en op?Ja die kop is wel bruikbaar nog, misschien een beetje schoon maken aan de binnenkant .
@Vjonas is dit je Morini blokje??Ik kan het mis hebben, de cilinder ziet er niet verkeerd uit evenals de kop.
Ja klopt is het morini blokje..@Vjonas is dit je Morini blokje??
Kop ziet er idd prima uit.
Cilinder lijkt niet echt diepe krassen te hebben alleen leek er wel een heel klein hoekje uit 1 van de spoel poorten te zijn. Kan zijn. Dat ik dit verkeerd zie?
Heb je na het plaatsen van je uitlaat je sproeier goed afgesteld? Anders loopt hij inderdaad heet waarschijnlijk. Ik meende te zien dat er uit de zuiger, bij het pistompen veertje, volgens mij ook een stuk van het metaal is. Als dit inderdaad het geval is zit dat stuk metaal waarschijnlijk in je carters bij de krukas en dat veroorzaakt het gerammel. Recept om weer stuk te lopen.Ja klopt is het morini blokje..
Volgens mij was ik mengsmering vergeten en dan iets te hard doorgereden met de nieuwe yasuni R uitlaat. De top is nog aanzienlijk gestegen..
Ik zal straks de poorten nog eens goed bekijken. Voorlopig doet ie het weer met de dr70 en nieuwe bougie. Wel hoor ik een licht ratelend geluid vanuit de cilinderkop bij een bepaald toerental (halfgas). Niet zeker waar dat van komt
Ik dacht dat die horizontale lijn vuil was, maar je puntjes kloppen. Dit ziet er ook niet fraai uit (foto).Op foto's zie je niet altijd alles en wat je ziet kan de lichtinval zijn maar ik denk toch wat beschadigingen te zien.
Op de eerste foto denk ik zelfs de plek waar de zuiger tot stilstand is gekomen te zien met de afdruk van de zuigerveren.
Ja ongeveer wel afgesteld.Heb je na het plaatsen van je uitlaat je sproeier goed afgesteld? Anders loopt hij inderdaad heet waarschijnlijk. Ik meende te zien dat er uit de zuiger, bij het pistompen veertje, volgens mij ook een stuk van het metaal is. Als dit inderdaad het geval is zit dat stuk metaal waarschijnlijk in je carters bij de krukas en dat veroorzaakt het gerammel. Recept om weer stuk te lopen.
Wat bedoel je met ongeveer afgesteld?Ja ongeveer wel afgesteld.
Volgens mij is er niets afgebroken. En ik hoorde het geluid ook al wel met vorige cilinder en zelfs luider af en toe bij een bepaald toerental.
Zou het de cilinder kop zijn dat vrij heet wordt?
Post automatically merged:
Ja heb de cilinder netjes schoongemaakt voor de foto’s. En op de zuiger zijn ook strepen te zien.
het lijkt me ook een goed idee om de mengsmering op 1:35 te zetten?
Was nog bezig met afstellen. Bougie was 3/4 bruin en nog beetje witter aan andere kant. Op volgas stotterde die.Wat bedoel je met ongeveer afgesteld?
Welke kleur had je bougie?
Ik weet niet wat de meeste doen wat betreft olie, maar ik meng al 25 jaar 1:50 en heb nog nooit een vastloper gehad. Goed afstellen is daarin natuurlijk wel belangrijk.
Nee ik koppel mijn oliepomp altijd meteen af en ga zelf mengen. Maar hoe bedoelde je daarstraks "waarschijnlijk mengsmering vergeten"? Had je de oliepomp/slang niet aangesloten?Was nog bezig met afstellen. Bougie was 3/4 bruin en nog beetje witter aan andere kant. Op volgas stotterde die.
En doe je dat bovenop het oliepompje?
Oh oke.Nee ik koppel mijn oliepomp altijd meteen af en ga zelf mengen. Maar hoe bedoelde je daarstraks "waarschijnlijk mengsmering vergeten"? Had je de oliepomp/slang niet aangesloten?
Nee cilinder had al een ~2000kmGeen idee, nooit gebruik van gemaakt. Was de cilinder nieuw trouwens?
Is met middeltoerig ook geen probleem , 1 van mijn Daily zit een 70CC MHR Replica Alu op . Mits je goede Olie gebruikt .Een oliepomp op een gietijzeren 70 kan prima. Voeg een scheutje toe aan de brandstof en het is altijd veilig.