Warmloper

Vjonas

New Member
Hey hey

Gisteren een warmloper gehad. Blok viel uit en remde hard om de motor.
Een tijdje later nog kunnen starten en klein stukje kunnen rijden en wat later weinig tot geen beweging meer.

Cilinder losgehaald. Het is een malossi 70cc sport. Hier zijn wat foto’s:

Is de cilinderkop nog herbruikbaar voor een andere cilinder? Is er überhaupt nog iets herbruikbaar Heb nog een dr70 liggen zonder kop. Wat denken jullie?

Groetjes

Attachments

• IMG_5544.jpeg
    IMG_5544.jpeg
    236.1 KB · Views: 42
  • IMG_5552.jpeg
    IMG_5552.jpeg
    135.6 KB · Views: 39
  • IMG_5551.jpeg
    IMG_5551.jpeg
    137.2 KB · Views: 32
  • IMG_5550.jpeg
    IMG_5550.jpeg
    208.7 KB · Views: 32
  • IMG_5549.jpeg
    IMG_5549.jpeg
    180 KB · Views: 34
  • IMG_5548.jpeg
    IMG_5548.jpeg
    186.3 KB · Views: 35
  • IMG_5547.jpeg
    IMG_5547.jpeg
    179.7 KB · Views: 35
  • IMG_5546.jpeg
    IMG_5546.jpeg
    213.8 KB · Views: 34
  • IMG_5545.jpeg
    IMG_5545.jpeg
    206.7 KB · Views: 39
Advertisement - register to remove this

Ik kan het mis hebben, de cilinder ziet er niet verkeerd uit evenals de kop.
@Vjonas is dit je Morini blokje??

Kop ziet er idd prima uit.
Cilinder lijkt niet echt diepe krassen te hebben alleen leek er wel een heel klein hoekje uit 1 van de spoel poorten te zijn. Kan zijn. Dat ik dit verkeerd zie?

@Vjonas is dit je Morini blokje??

Kop ziet er idd prima uit.
Cilinder lijkt niet echt diepe krassen te hebben alleen leek er wel een heel klein hoekje uit 1 van de spoel poorten te zijn. Kan zijn. Dat ik dit verkeerd zie?
Ja klopt is het morini blokje..
Volgens mij was ik mengsmering vergeten en dan iets te hard doorgereden met de nieuwe yasuni R uitlaat. De top is nog aanzienlijk gestegen..

Ik zal straks de poorten nog eens goed bekijken. Voorlopig doet ie het weer met de dr70 en nieuwe bougie. Wel hoor ik een licht ratelend geluid vanuit de cilinderkop bij een bepaald toerental (halfgas). Niet zeker waar dat van komt

Ja klopt is het morini blokje..
Volgens mij was ik mengsmering vergeten en dan iets te hard doorgereden met de nieuwe yasuni R uitlaat. De top is nog aanzienlijk gestegen..

Ik zal straks de poorten nog eens goed bekijken. Voorlopig doet ie het weer met de dr70 en nieuwe bougie. Wel hoor ik een licht ratelend geluid vanuit de cilinderkop bij een bepaald toerental (halfgas). Niet zeker waar dat van komt
Heb je na het plaatsen van je uitlaat je sproeier goed afgesteld? Anders loopt hij inderdaad heet waarschijnlijk. Ik meende te zien dat er uit de zuiger, bij het pistompen veertje, volgens mij ook een stuk van het metaal is. Als dit inderdaad het geval is zit dat stuk metaal waarschijnlijk in je carters bij de krukas en dat veroorzaakt het gerammel. Recept om weer stuk te lopen.

Op foto's zie je niet altijd alles en wat je ziet kan de lichtinval zijn maar ik denk toch wat beschadigingen te zien.
Op de eerste foto denk ik zelfs de plek waar de zuiger tot stilstand is gekomen te zien met de afdruk van de zuigerveren.

Attachments

• 1716099149623.png
    1716099149623.png
    1.3 MB · Views: 24
  • 1716099454785.png
    1716099454785.png
    1.3 MB · Views: 23
Op foto's zie je niet altijd alles en wat je ziet kan de lichtinval zijn maar ik denk toch wat beschadigingen te zien.
Op de eerste foto denk ik zelfs de plek waar de zuiger tot stilstand is gekomen te zien met de afdruk van de zuigerveren.
Ik dacht dat die horizontale lijn vuil was, maar je puntjes kloppen. Dit ziet er ook niet fraai uit (foto).

Attachments

• IMG_20240519_145952.png
    IMG_20240519_145952.png
    1.1 MB · Views: 24
Heb je na het plaatsen van je uitlaat je sproeier goed afgesteld? Anders loopt hij inderdaad heet waarschijnlijk. Ik meende te zien dat er uit de zuiger, bij het pistompen veertje, volgens mij ook een stuk van het metaal is. Als dit inderdaad het geval is zit dat stuk metaal waarschijnlijk in je carters bij de krukas en dat veroorzaakt het gerammel. Recept om weer stuk te lopen.
Ja ongeveer wel afgesteld.
Volgens mij is er niets afgebroken. En ik hoorde het geluid ook al wel met vorige cilinder en zelfs luider af en toe bij een bepaald toerental.
Zou het de cilinder kop zijn dat vrij heet wordt?
Post automatically merged:

Ja heb de cilinder netjes schoongemaakt voor de foto’s. En op de zuiger zijn ook strepen te zien.
het lijkt me ook een goed idee om de mengsmering op 1:35 te zetten?

Ja ongeveer wel afgesteld.
Volgens mij is er niets afgebroken. En ik hoorde het geluid ook al wel met vorige cilinder en zelfs luider af en toe bij een bepaald toerental.
Zou het de cilinder kop zijn dat vrij heet wordt?
Post automatically merged:

Ja heb de cilinder netjes schoongemaakt voor de foto’s. En op de zuiger zijn ook strepen te zien.
het lijkt me ook een goed idee om de mengsmering op 1:35 te zetten?
Wat bedoel je met ongeveer afgesteld?
Welke kleur had je bougie?

Ik weet niet wat de meeste doen wat betreft olie, maar ik meng al 25 jaar 1:50 en heb nog nooit een vastloper gehad. Goed afstellen is daarin natuurlijk wel belangrijk.

Wat bedoel je met ongeveer afgesteld?
Welke kleur had je bougie?

Ik weet niet wat de meeste doen wat betreft olie, maar ik meng al 25 jaar 1:50 en heb nog nooit een vastloper gehad. Goed afstellen is daarin natuurlijk wel belangrijk.
Was nog bezig met afstellen. Bougie was 3/4 bruin en nog beetje witter aan andere kant. Op volgas stotterde die.

En doe je dat bovenop het oliepompje?

Was nog bezig met afstellen. Bougie was 3/4 bruin en nog beetje witter aan andere kant. Op volgas stotterde die.

En doe je dat bovenop het oliepompje?
Nee ik koppel mijn oliepomp altijd meteen af en ga zelf mengen. Maar hoe bedoelde je daarstraks "waarschijnlijk mengsmering vergeten"? Had je de oliepomp/slang niet aangesloten?

Nee ik koppel mijn oliepomp altijd meteen af en ga zelf mengen. Maar hoe bedoelde je daarstraks "waarschijnlijk mengsmering vergeten"? Had je de oliepomp/slang niet aangesloten?
Oh oke.
Oliepomp was aangesloten, maar die geeft niet genoeg voor een 70cc volgens mij.

Een oliepomp op een gietijzeren 70 kan prima. Voeg een scheutje toe aan de brandstof en het is altijd veilig.

Heb je op een warme dag deze klemmer gehad? Veel volgas gereden?

Back