Wallaroo(50cc) tot 60km/h

DwarD

Well-Known Member
Ik heb onlangs men eerst brommer gekocht! Een volledig witte wallaroo!

Hij is bijna helemaal standaard en heeft ng standaard uitlaat.
Nu gaat hij maar 45 maar ik wou hem toch 70 laten gaan.
Welke onderdelen zou ik moeten kopen???
ik wil wel een uitlaat met terugloop met sportief geluid maar voor de rest maakt het niet uit.
Wat gaat dit me kosten? Ik ken ook niet zoveel vn brommers dus niet TE moeilijk te installeren onderdelen. En ik wil ook nog een staander dat men wallaroo scheeft hangt. Welk model is het sterkst?


Ward
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Elke zijstandaard is sterk genoeg om jouw scooter te laten staan, zolang jij er niet op gaat zitten terwijl hij op de standaard staat (wat je met een bokstandaard overigens ook niet moet doen). Buzzetti is een merk dat dit soort onderdelen verkoopt.

Om hem sneller te laten gaan zal je hem moeten ontgrenzen. Waarschijnlijk zit er een plaat achter de vario of een ring om de glijbus van de vario heen. Verwijderd deze en je top zal met 10 a 20 km/u toenemen.

Als je dan ook nog de prop uit de mond van de uitlaat (bij de aansluiting op de cilinder) verwijderd zal je de door jou gewenste snelheid op je teller zeker halen.

Een terugloop uitlaat vereist het opnieuw afstellen van het variomatic systeem (rolletjes, trekveren, drukveer). Dit kost niet alleen geld maar ook kennis en tijd. Gemakkelijker en gratis is gewoon ontgrenzen zoals hierboven beschreven
 
Heb ook nog met wallaroo gereden en die kan je goed fokken !!
Ik zou een snelle 50 cilinder plaatsen en een andere uitlaat...
En ook je vario ontgrenzen natuurlijk ...

Je zal zeker en vast 70 halen en goed trekken
Natuurlijk kan je er ook een 65 cc cilinder onder
plaatsen, dan haal je makkelijk 90 en meer mits
aanpassing vario en een grotere sproeier


Succes
 
Ik ga binnekort een snelle 50 cilder plaatsen en vario ontgrenzen.
Maar ik zou graag een uitlaat met terugloop aankopen. Met welk model trek je goed en maakt een sportief geluid???
 
Een "50cc snel" bestaat eigenlijk niet voor originele scooters. 9/10 keer zal dit gewoon een imitatie cilinder zijn die meer toeren moet draaien voor dezelfde power als de originele scooter. En je gaat er dus niets sneller mee. Geldverspilling dus. Er zijn wel snelle 50cc's maar dan moet je de gehele setup aanpassen, uitlaat, cilinder, carb. Een andere 50cc is dus zinloos, daar je alleen maar meer herrie hebt en geen verschil merkt tenzij je ALLES aanpast.

Ontgrens hem nou eerst maar dan zal je al een stuk tevredener zijn. Kan je daarna alsnog gaan kijken naar 70cc als het je niet bevalt
 
Back
Top