Walbro vlindercarburateur

Status
Not open for further replies.

JBB

Well-Known Member
Collega van mij die had eerst op zijn bruut getunede (door zijn pa) scooter een Walbro vlindercarburateur en alles erop en eraan. Hiermee bankte hij 30 PK en snelheden van 160 km/h. Ik weet niet of dit met zijn special-edition 2f4r set-up (kost meer dan 1100 euro voor alleen de cilinder) was voor Runner. Maar ik kan nergens deze Walbro vlindercarburateur vinden op internet, alleen de choke voor deze carb. Heeft iemand anders toevallig ervaring met deze carb. en waar kan ik deze dan kopen, want de stroom snelheid van het mengsel wordt aanzienlijk vergroot hierdoor (je krijgt dan een boost-effect) en je gasreactie is enorm hierdoor.

Advertisement - register to remove this

- Walbro is stukken minder goed als de duurdere/betere (kart)carbs (zie reply Big B NRG)
- Discussies/verhalen over brommertje met 30pk die 160 rijden mag je achterwegen laten

Als je nog vragen hebt over de carb kan dat in dit topic behandelt worden en anders gaat ie dicht.

JBB said:
Hij vertelde mij dit dat zijn pa dat heeft gedaan, ik geloof het van die 30 pk ook niet, maar ik weet wel dat ik 2 jaar geleden een wat oudere man tegen kwam op een aerox die beweerde 160km/h te halen, ik heb hem voorbij zien vlammen, en dat ie volop bezig was om hem 165 te laten lopen voor sprintjes het jaar der op, ik had veel snelle scooters gezien maar die sloeg egt alles, kan best dat dat zijn pa was. En die vent staat erom bekend dat hij erg goed is met snel spul en dat hij met diverse tuners zijn scooter aanpakte. En als hij dat is geloof ik het wel van die 30 pk

sprints van 500 meter? 165 binnen 100/150 lukt dus niet ;)

maar had ik jullie al vertelt dat ik een fabrizi 80cc sprinter heb met 35 pk :D

MHR said:
sprints van 500 meter? 165 binnen 100/150 lukt dus niet ;)

maar had ik jullie al vertelt dat ik een fabrizi 80cc sprinter heb met 35 pk :D
Warned, ik zeg niet voor niks dat we geen onzin-gedoe willen over onzin-pk's en snelheden.

$aint said:
Warned, ik zeg niet voor niks dat we geen onzin-gedoe willen over onzin-pk's en snelheden.

Is geen onzin???????

Maar zo kun je eeuwig discusieren over wie, wat hoe snel en hoeveel pk's of je het gelooft of niet, maar zonder harde bewijzen of zonder dat iemand het heeft gezien noemt iedereen het indianenverhalen, maar laten we het gezellig houden en dit voortaan maar achterwegen laten.

Maar weer even on-topic, vertel eens meer over die betere kartcarbs.. hoeveel mm en bij wat voor een soort set-up (tuned) kun je die gebruiken?

Last edited:
hoogst behaalde score zonder nx is tot nu toe 23.7? d8 ik zo.
dat is door epc behaald d8 ik.
met nos zijn er iets van 3 scoots over de 30 gegaan denk ik.

om verder te gaan op je carb verhaal, lees al die verhalen die er al staan, hij kan best close al denk ik
alles wat hier gezegt word geloof je toch niet, en alles wat knaapjes tegen je zeggen wel, nou...dan is het toch duidelijk...zoek je het imo maar lkkr uit.
want wij hebben geen 30 pk's enz..dus we weten niks

ZipSjezer said:
hoogst behaalde score zonder nx is tot nu toe 23.7? d8 ik zo.
dat is door epc behaald d8 ik.
met nos zijn er iets van 3 scoots over de 30 gegaan denk ik.

om verder te gaan op je carb verhaal, lees al die verhalen die er al staan, hij kan best close al denk ik
alles wat hier gezegt word geloof je toch niet, en alles wat knaapjes tegen je zeggen wel, nou...dan is het toch duidelijk...zoek je het imo maar lkkr uit.
want wij hebben geen 30 pk's enz..dus we weten niks

Maar zo kun je eeuwig discusieren over wie, wat hoe snel en hoeveel pk's of je het gelooft of niet, maar zonder harde bewijzen of zonder dat iemand het heeft gezien noemt iedereen het indianenverhalen, maar laten we het gezellig houden en dit voortaan maar achterwegen laten.

Ja dan moet je ook niet met dit soort verhalen aankomen, dat een vriend van een collega en daar de oma van en daar dan weer het neefje van en zo verder een scooter heeft met meer dan 30pk. Het is gewoon onzin, zolang jij niet met bewijzen komt en tot dat punt ben jij gewoon uitgelult.

Wil je meer weten over kartcarburateurs dan gebruik je de search want daar zijn ook al zat interessante topics over.

En dan zijn we nu op het punt gekomen dat deze wel dicht kan.

EDIT: Tinne was me voor.

JBB said:
dat noem ik niet discussieren hoor,
dat noem ik met de neus op de feiten gedrukt worden. :)

topic gaat dicht. Sorry jongens maar dit is echt TE loos zo.

JBB , geloof aub niet alles wat er gezegt word. De meeste hier draaien al een aantal jaartjes mee in de "scooter wereld" ,dus die hoef je echt niks wijs te maken.
Een "special 2fast cilinder" van 1100 euro , etc etc etc... we hadden het al lang geweten als die er was.

Hier laat ik het wel even bij...

Status
Not open for further replies.
Back