Walbro vlindercarburateur

Status
Not open for further replies.

JBB

Well-Known Member
Collega van mij die had eerst op zijn bruut getunede (door zijn pa) scooter een Walbro vlindercarburateur en alles erop en eraan. Hiermee bankte hij 30 PK en snelheden van 160 km/h. Ik weet niet of dit met zijn special-edition 2f4r set-up (kost meer dan 1100 euro voor alleen de cilinder) was voor Runner. Maar ik kan nergens deze Walbro vlindercarburateur vinden op internet, alleen de choke voor deze carb. Heeft iemand anders toevallig ervaring met deze carb. en waar kan ik deze dan kopen, want de stroom snelheid van het mengsel wordt aanzienlijk vergroot hierdoor (je krijgt dan een boost-effect) en je gasreactie is enorm hierdoor.
 
Advertisement - register to remove this

Hij vertelde mij dit dat zijn pa dat heeft gedaan, ik geloof het van die 30 pk ook niet, maar ik weet wel dat ik 2 jaar geleden een wat oudere man tegen kwam op een aerox die beweerde 160km/h te halen, ik heb hem voorbij zien vlammen, en dat ie volop bezig was om hem 165 te laten lopen voor sprintjes het jaar der op, ik had veel snelle scooters gezien maar die sloeg egt alles, kan best dat dat zijn pa was. En die vent staat erom bekend dat hij erg goed is met snel spul en dat hij met diverse tuners zijn scooter aanpakte. En als hij dat is geloof ik het wel van die 30 pk
 
volgens mij heb ik je al eerder verteld dat je je niet zoveel met indianen verhalen moet inlaten ,de werkelijkheid over scooters is iets anders dan in jouw droomwereld...

ik heb al meerdere topics van je gezien waarin je dingen zegt waardoor je gewoon erg noob overkomt , en dit soort verhalen maken het nog minder.

beter luister je niet teveel naar zulke verhalen en ga je je wat serieuzer opstellen , meer lezen , minder kwak-kwak...

dit is dus niet bedoelt om je af te kraken , maar om je een beetje meer naar de werkelijkheid te sturen..
 
melf #50 said:
volgens mij heb ik je al eerder verteld dat je je niet zoveel met indianen verhalen moet inlaten ,de werkelijkheid over scooters is iets anders dan in jouw droomwereld...

ik heb al meerdere topics van je gezien waarin je dingen zegt waardoor je gewoon erg noob overkomt , en dit soort verhalen maken het nog minder.

beter luister je niet teveel naar zulke verhalen en ga je je wat serieuzer opstellen , meer lezen , minder kwak-kwak...

dit is dus niet bedoelt om je af te kraken , maar om je een beetje meer naar de werkelijkheid te sturen..

Nou minder kwak-kwak, als je toch antwoord wil geven (dus geen commentaar, heb jij die scoot wel eens zien rijden dan? ik wel) in deze topic vertel mij precies wat een vlindercarb doet en wat voordelen zijn, collega van mij verteld de helft maar, want zijn pa werkt er alleen mee, hij kijkt toe. En wat zijn de prestaties tenopzichte van normale carbs..
Dit zijn geen indiane verhalen zijn pa heeft in races meegedaan en mag geen informatie blootleggen in de buitenwereld over de egte prestaties en wat ze precies aan de scoots deden
 
JBB said:
Dit zijn geen indiane verhalen zijn pa heeft in races meegedaan en mag geen informatie blootleggen in de buitenwereld over de egte prestaties en wat ze precies aan de scoots deden

:rolleyes:

Ik type Walbro in op Google -> afbeeldingen...............

[IR]http://www.creativekarting.com/Products/carbs/Walbro/images/WB3A.jpg[/IR]

:rolleyes:
 
zal ik morgen eens vragen, maar zoals ik al zei als zijn pa die vent is die ik eerst tegen kwam anders kan ik je niet zeggen welke races, maar ging iig om internationale sprints
 
Tinne said:
:rolleyes:

Ik type Walbro in op Google -> afbeeldingen...............

[IR]http://www.creativekarting.com/Products/carbs/Walbro/images/WB3A.jpg[/IR]

:rolleyes:

Zo heb ik nog niet gekeken heb alleen naar woord vlindercarb... gezocht maar niet alleen naar WALBRO
 
160 kan allemaal wel, mijn scooter kan ook wel 200 lopen...
Maar om antwoord te geven op jou vraag. Die Walbro carbs, zijn niet je, van het om het zo maar te zeggen.

Wij hebben ze op een kartblok gehad, maar dat was huilen met de pet op. Ibea/Baroni/JHC dingen lopen gewoon veel strakker, maar daar is de prijs ook naar.

En als je het mij vraagt, zijn het allemaal een beetje indianen verhalen :)
 
Om indianen verhalen uit de wereld te helpen zal ik eens vragen of hij een uitdraai heeft van de testbank anders is het voor mij ook maar halve waarheid.

SCOOTERS geen 30pk? ga maar beetje rondkijken op google, ben al meer dan 10 scooter en moterforums tegengekomen die er zelfs nog boven scoorden. En motorrijders die er van stonden te kijken dat een scoot met 160 voorbij kwam vlammen. of zijn da ook indianenverhalen omdat jullie scoot niet zo presteerd? Met NOS is het zeker te halen... maar ook zonder als ik zo hier en daar lees, zelfs op dit forum staan er een paar op.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top