wouter6
Next LC
Hoi,
Gisteren ben ik met men scooter gaan rijde en is mijn zuiger gesmolten.
Ik had hem eerst goed warm gereden en dan heb ik twee keer een sprintje gedaan.
De tweede keer was het prijs, ik reed volgas en inneens verloor hij kracht. Dit is nu al de derde zuiger dus ik wist al dat ik prijs had. Eens uitgebold toch nog eens proberen te starten maar dat klonk niet mooi. (hierbij heb ik denk ik mijn cilinder kapot gedaan want er is een stukje uit de wand :-( )
Ik heb ook drekt naar men temperatuur gekeken en deze was 85graden.
Ik heb een speed 7t, stage6 PVL ontsteking, c21, keihin 28mm, denso bougie en het blok is getuned door xsh.
De eerste keer dat ik een zuiger kapot reed was net nadat ik hem had laten afstellen op de testbank. Ik kwam thuis ging even rijden en ik had prijs. Dus scooter terug gedaan nieuwe zuiger erin alles terug inorde gemaakt en hij draaide terug. Dan heeft hij een tijdje stil gestaan door slecht weer en weinig tijd maar toen ik terug ging rijde reed ik weer een zuiger kapot.
Die mens van de testbank zei na de eerste keer al dat het aan mij lag want dat de waterkoeling niet tegoei was aangesloten en hij kreeg ze daarom niet tegoei onlucht. Maar ik heb op internet rond gekeke en bleek dat mijn radiator juist was aangesloten en ikzelf kreeg ze wel ontlucht.
Na de 2de keer heb ik zelf cilinder gehoond en andere zuiger gestoken. De ontsteking stond op 5mm voor het dodepunt afgesteld en dit vond ik precies veel dus heb ik een mailtje naar xsh gestuurd en hij zei dat het 3mm moest zijn.
Dus heb ik de ontsteking op 3mm gezet en zo heb ik verschillende keren gaan knallen en het werkte dus idd beter.
Gistere was het mooi weer en na een tijdje stilgestaan te hebbe ben ik nog eens gaan rijde. Vorige keer dacht ik dat hij iets te rijk stond en heb dus 1 kleinere maat sproeier gestoken. dit ging idd beter maarja zoals je in het begin kan lezen was hij snel weer kapot.
Mijn vraag is dus aan wat kan dit liggen?
Ik denk niet door de kleinere sproeier want de vorige kere was het ook gebeurt met de grotere. Ontsteking dan? Ze staat op de race curve want op de bank was deze beter dan de sprint curve zij die meneer.
Ik heb ook ergens gelezen dat het aan compressie zou kunnen liggen?
Sorry voor deze veel te lange tekst !
Foto's van de zuigers:
http://img192.imageshack.us/img192/2451/img4549lx.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/1659/img4550h.jpg
Alvast bedankt !
Gisteren ben ik met men scooter gaan rijde en is mijn zuiger gesmolten.
Ik had hem eerst goed warm gereden en dan heb ik twee keer een sprintje gedaan.
De tweede keer was het prijs, ik reed volgas en inneens verloor hij kracht. Dit is nu al de derde zuiger dus ik wist al dat ik prijs had. Eens uitgebold toch nog eens proberen te starten maar dat klonk niet mooi. (hierbij heb ik denk ik mijn cilinder kapot gedaan want er is een stukje uit de wand :-( )
Ik heb ook drekt naar men temperatuur gekeken en deze was 85graden.
Ik heb een speed 7t, stage6 PVL ontsteking, c21, keihin 28mm, denso bougie en het blok is getuned door xsh.
De eerste keer dat ik een zuiger kapot reed was net nadat ik hem had laten afstellen op de testbank. Ik kwam thuis ging even rijden en ik had prijs. Dus scooter terug gedaan nieuwe zuiger erin alles terug inorde gemaakt en hij draaide terug. Dan heeft hij een tijdje stil gestaan door slecht weer en weinig tijd maar toen ik terug ging rijde reed ik weer een zuiger kapot.
Die mens van de testbank zei na de eerste keer al dat het aan mij lag want dat de waterkoeling niet tegoei was aangesloten en hij kreeg ze daarom niet tegoei onlucht. Maar ik heb op internet rond gekeke en bleek dat mijn radiator juist was aangesloten en ikzelf kreeg ze wel ontlucht.
Na de 2de keer heb ik zelf cilinder gehoond en andere zuiger gestoken. De ontsteking stond op 5mm voor het dodepunt afgesteld en dit vond ik precies veel dus heb ik een mailtje naar xsh gestuurd en hij zei dat het 3mm moest zijn.
Dus heb ik de ontsteking op 3mm gezet en zo heb ik verschillende keren gaan knallen en het werkte dus idd beter.
Gistere was het mooi weer en na een tijdje stilgestaan te hebbe ben ik nog eens gaan rijde. Vorige keer dacht ik dat hij iets te rijk stond en heb dus 1 kleinere maat sproeier gestoken. dit ging idd beter maarja zoals je in het begin kan lezen was hij snel weer kapot.
Mijn vraag is dus aan wat kan dit liggen?
Ik denk niet door de kleinere sproeier want de vorige kere was het ook gebeurt met de grotere. Ontsteking dan? Ze staat op de race curve want op de bank was deze beter dan de sprint curve zij die meneer.
Ik heb ook ergens gelezen dat het aan compressie zou kunnen liggen?
Sorry voor deze veel te lange tekst !
Foto's van de zuigers:
http://img192.imageshack.us/img192/2451/img4549lx.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/1659/img4550h.jpg
Alvast bedankt !