In ieder geval lijkt het er op dat benzine slecht wordt als deze al enige tijd (jaren) niet is gebruikt, je vindt er dan ook bezinksel in.Ik heb op YouTube al carburateurs gezien die helemaal groen waren van binnen het leek wel algengroei.
Ik denk toch dat de hygroscopische eigenschappen water uit de lucht aantrekt, waardoor zulke vervuiling optreedt.
Enige maanden al eerlijk gezegd. Kunt beter de carburateur en tank helemaal leeg laten lopen, als je de wintermaanden niet rijdt.In ieder geval lijkt het er op dat benzine slecht wordt als deze al enige tijd (jaren) niet is gebruikt, je vindt er dan ook bezinksel in.
Van bio-ethanol (toevoeging in de nieuwere benzine) wordt idd gezegd dat het een hygroscopische werking heeft.
Mij hebben ze advies gegeven op hem vol te tanken en dan weg te zetten.Enige maanden al eerlijk gezegd. Kunt beter de carburateur en tank helemaal leeg laten lopen, als je de wintermaanden niet rijdt.
Slecht advies, je kan beter om de week gewoon even een ritje maken of leeg maken en schoonspoelen. Kijk onderstaand filmpje, die vent geeft heel veel hulpvolle tips.Mij hebben ze advies gegeven op hem vol te tanken en dan weg te zetten.
Af en toe een ritje maken is het beste lijkt me dan. Als er dan pekel/sneeuw is ding even in de schuur laten met een volle tank.Nou op de meeste forums en sites zeggen ze :
Het lijkt veiliger om je brommer met zo weinig mogelijk brandstof in de tank weg te zetten, maar als je dat doet gaat de tank op den duur roesten. Zonde, want voor je het weet moet je de hele brandstoftank reinigen of in het ergste geval vervangen. Laat het niet zover komen en zorg dat je brommer met volle tank de stalling in gaat.
Dat valt wel mee, is echt alleen met koude start dat hij wegvalt als je gas geeft door brandstoftekort.Stationair sproeier heeft te maken met het oppakken van af stilstand , als deze te klein of te groot is , pakt het toerental niet gelijk op.
Dus je moet eerst een paar X gas geven , voordat je gelijk van af dicht gashandel gelijk goed toeren maakt met gas geven