Waarom lekt dat ding nou?

Wout

Streng & rechtvaardig
Mijn scoot lekt dus al een tijdje, als ik 's ochtends erop ga rijden zie ik dat er zich 's nachts 2 plasjes hebben gevormd, allebei onder me carter, 1 ter hoogte van de koppeling, en 1 ter hoogte van de vario. Ik weet bijna zeker dat het vertandingsolie is, dus ik heb alles afgetapt, weer bijgevuld met verse olie, alles schoongemaakt en de schroeven van het reservoir weer heel goed vastgedraaid. Maar hij blijft maar lekken!!

Het enige abnormale wat ik zie is een slangetje wat open ligt, maar volgens de dealer is dit voor luchtaanvoer dus moet dit niet uitmaken.

Iemand nog ideeën hoe ik dit lekken kan tegengaan?

[This message has been edited by Wout (edited 29 June 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Wout:
hmm, kzal maar es een domme vraag stellen, wat is een pakking??


Kzal maares slim antwoorden:
Een pakking is een soort van kartonnen plaat tussen je vertandingsdeksel en de karter waar de vertanding inzit. En welke schroef bedoel je?

SvR
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Kzal maares slim antwoorden:
Een pakking is een soort van kartonnen plaat tussen je vertandingsdeksel en de karter waar de vertanding inzit. En welke schroef bedoel je?

SvR

Nou, een pakking zit er dus niet in hoor, die ga ik dus wel ff halen. Ik bedoel de schroeven die in het midden van m'n achtervelg zitten, er staat iets met "oil, 0.12liter" en daar zitten 2 schroeven onder elkaar, eentje om af te tappen en eentje om bij te vullen

[This message has been edited by Wout (edited 29 June 2001).]
 
Als je het bijna zeker weet, waarom tap je de olie niet af....en ga kijken of er de volgende ochtend er nog 2 olieplasjes liggen????!!!!
wink.gif
wink.gif
 
Back
Top