Waarom is 17,5 mm slecht

Scooterband

Well-Known Member
Ik hoor iedereen altijd over dat je beter een 19mm dan een 17,5 kan nemen. Waarom is dat? Wat is er mis met de 17,5? Ik weet wel dat 19mm alleen met hand choke is en dat is kut want ik heb auto choke en heb geen zin om om te bouwen.

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Als je een beetje een fatsoenlijke 70 hebt is 19mm gewoon beter i.v.m kracht, 17,5 zit overal eigenlijk tussenin, maar voor b.v een polini giet voldoet 17,5 mm ook wel hoor, je mist alleen een beetje power...

Originally posted by Enrico@nrg
Als je een beetje een fatsoenlijke 70 hebt is 19mm gewoon beter i.v.m kracht, 17,5 zit overal eigenlijk tussenin, maar voor b.v een polini giet voldoet 17,5 mm ook wel hoor, je mist alleen een beetje power...

blalalalallaaaaat

17,5 heeft ovale mengkamer 19/21 heeft ronde mengkamer

maw de opbouw is heeeeeeeeeeel anders

Originally posted by Ruud

blalalalallaaaaat

17,5 heeft ovale mengkamer 19/21 heeft ronde mengkamer

maw de opbouw is heeeeeeeeeeel anders

Ik hoop dat ik binnenkort een 19mm heb, dan kijk ik wel of het veel verschil geeft op mijn SR...

Dus de 17,5 is slechter omdat de mengkamer ovaal is. Maakt dat zoveel uit dan? Wat zijn de voordelen van een ovale en wat van een ronde mengkamer?

Mzl

Oh ja, en wie weet of een bijv. 19mm carb van een minarelli ook is aan te sluiten op mijn typhoon. De handchoke kan je gewoon inbouwen. Maar zijn er nog andere dingen waardoor het niet zou kunnen ofzo?

Thnx

Je kunt een 19mm van een Minarelli gewoon plaatsen, het enige verschil is de zijde waarop de olie-aansluiting zit, volgens mij...

Koop anders een "Polini" DO 19mm, of een Top Performances, zit ook een mooie handchoke bij... Polini verkoopt ook een losse handchokeset voor de PHBG-serie carbs...

Greetz.

Originally posted by Honda NSR-II
Een grotere carb maakt je powerband smaller, en dat is niet handig bij het afstellen e.d.
Ook lustie wat meer enzo..

Dan krijg je toch juist een bredere powerband dacht ik altijd of ben ik nou achterlijk????

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Je kunt een 19mm van een Minarelli gewoon plaatsen, het enige verschil is de zijde waarop de olie-aansluiting zit, volgens mij...

Koop anders een "Polini" DO 19mm, of een Top Performances, zit ook een mooie handchoke bij... Polini verkoopt ook een losse handchokeset voor de PHBG-serie carbs...

Greetz.

Komt allemaal van dellorto zelf hoor....

Dus ga nou geen extra tientjes voor die polini stickertjes betalen.

Originally posted by Stalkaarz

Komt allemaal van dellorto zelf hoor....

Dus ga nou geen extra tientjes voor die polini stickertjes betalen.

DO carb is door de heren van Polini van binnen nog ff extra onder handen genomen....dus voor sommige set-ups is het WEL de moeite waard..

Originally posted by Hebo-47.6mm

Dan krijg je toch juist een bredere powerband dacht ik altijd of ben ik nou achterlijk????

Dat gaat niet altijd op..
Bij een te grote carb is de luchtsnelheid niet groot genoeg meer, en dat komt omdat een brommer blok maar zo'n klein inhoudje heeft..
Nou zal hij wel breder worden 12mm > 17.5 maar niet als je een 17.5 vergelijkt met een >24mm..
Theoretisch kan je bij een scoot er een hele grote carb opzz omdat het eigenlijk de bedoeling is om op een beperkt toerengebied te rijden.
Op een brommer zou het minder fijn rijden..

Back