Waar zitten begrenzers bij Peugeot Ludix One?

Daudi1974

Well-Known Member
Halo forumleden.

Ik ben geen kenner van scooters maar lees veel over begrenzers e.d. Nu heb ik voor het eerst een 2de hands peugeot snor scooter gekocht. Model was lastig achter te komen. Het kan een Elegance zijn of een One. In mijn scooter zit geen accu. En bij de Elegance wel. Mijn scooter is van 2006. Ik heb me laten vertellen dat vario plaat eraf is en standaard sproeier onder zit maat 49. Verder ook standaard uitlaat. Heb uitlaat eraf gehaald maar zie geen prop zitten. Dus die is eruit ga ik vanuit. De scooter rijd 40-45.
Ik wil hem graag opvoeren maar weet niet welke en waar de begrenzers zitten. Streven is 60. Hard zat voor mij.
Voor degene die reageerd zal ik op verzoek foto's uploaden van de scooter.

Gr.
 
Advertisement - register to remove this

Zou niks aan de snelheid veranderen.. Vind je het te langzaam, moet je je zelf eens afvragen of je niet beter een brom had kunnen kopen.. Niks is fijner om met 60km/u op je bek te klappen.. En dat is geen fijn gevoel kan ik je vertellen..
Als je goed valt is het met een helm al best pijnlijk, laat staan dat je niks op je hoofd hebt..
 
Zou niks aan de snelheid veranderen.. Vind je het te langzaam, moet je je zelf eens afvragen of je niet beter een brom had kunnen kopen.. Niks is fijner om met 60km/u op je bek te klappen.. En dat is geen fijn gevoel kan ik je vertellen..
Als je goed valt is het met een helm al best pijnlijk, laat staan dat je niks op je hoofd hebt..

ben het ook wel met je eens,..veiligheid is zeer belangrijk. Maar ik rij ook beheerst en voorzichtig, enkel op de lange stukken maak ik snelheid, waar het druk is, hou ik mij braaf aan de snelheids- regels . Heb de scooter nodig voor mijn werk. Is veel mobieler dan een auto.
Update: inmiddels sproeier maat 52 in gezet..rijd beter als voorheen.
Ik wil hem echt sneller maken, dus als je advies hebt graag.
 
Maar ik rij ook beheerst en voorzichtig, enkel op de lange stukken maak ik snelheid, waar het druk is, hou ik mij braaf aan de snelheids- regels . Heb de scooter nodig voor mijn werk. Is veel mobieler dan een auto.
Ik wil hem echt sneller maken, dus als je advies hebt graag.

Het bekende zinnetje :

Maar ik rij ook beheerst en voorzichtig, enkel op de lange stukken maak ik snelheid, waar het druk is, hou ik mij braaf aan de snelheids- regels

Dat zeggen de meeste, en dan gaat het toch fout.. Daarna moet je bij je zelf realiseren dat als je op lange stukken van plan bent snelheid te maken je juist onveilig gedrag gaat vertonen tegenover je mede weg gebruikers.

En als deze scooter zo belangrijk voor je is om naar je werk moet komen, zou je dit sneller maken juist niet moeten willen..
Of bij je zelf afvragen waarom je een snor scooter hebt gekocht, en niet beter een brom had kunnen kopen..

Voor de rest ga ik je helaas niet helpen om je snor scooter op te voeren, daar begeef ik me gewoon niet aan.
 
Back
Top