waar moet je met een BROM (geen snor) brommer/scooter rijden op een rotonde

Advertisement - register to remove this

Maar waarom heb je dan dubbele haaientanden?
Misschien omdat het pad waarop je de rotonde nadert, dus voor het driehoekige bord, wel een (brom)fietspad is.

Het pad op de rotonde zelf is een fietspad en dit wordt ook met het blauwe bord aangegeven, hier mag je dus niet met een brommer op rijden.
 
Geen idee.

Ik zie 3 opties
- Huidige
- De twee haaientanden op mijn foto weghalen, maar dan heb je dus haaientanden==> kaal stuk weg ==> verhoging. (Wat er gek uit zou zien.)
- De haaientanden weghalen en de verhoging breder maken. (Is niet handig met groter verkeer.)

Beantwoord mijn vraag eens:
Waarom zou je op het fietspad moeten rijden?

1685806914284.png
Zie rode lijn, waarom begint jouw route überhaupt op het rode pad?

Ik heb overigens nog nooit gehoord van bromscooters op het fietspad.
Wel leuk om te zien dat je netjes plaatjes hebt toegevoegd aan je vraagstelling.

@Sparky
Vraag me idd af of dit een bromfietspad is hiervoor, dat daarom de lijn op het rode pad begint.

1685807157440.png
 

Attachments

  • Rotonde.jpg
    Rotonde.jpg
    322.4 KB · Views: 9
Optie 1.
Midden van de rijbaan.


Waarom zou je op de fiets moeten rijden?
Omdat je op dat punt nog op het bromfietspad moet rijden tot je bij de rotonde uitkomt, hier een foto van het bromfietspad in de verte de rotonde.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-06-03-23-14-38-228.jpeg
    Screenshot_2023-06-03-23-14-38-228.jpeg
    195.8 KB · Views: 12
Ik vind wel dat de situatie vaak onduidelijk is en veel andere verkeersdeelnemers kennen de regels ook niet.
Auto's willen je van de rijbaan af rijden, fietsers gaan niet aan de kant.
De doorsteken waar je naar de rijbaan moet of terug het fietspad op zijn er niet. Er staat wel een bord die dat aanduid, maar gewoon midden in het gras.
Waar je met een snorfiets moet rijden hebben ze een onderbord geplaatst;
AJFCJaWa-skvcka0iCSHQVuHwsROZheuJa2VICO2ZhnIMalvBqi4HQ4ojIR5-4YKI79B09nvtvwq7bY1TjZ_KSz-FYeacDZhrmMI0Kg_kfrDupjF3Fpep3PQqFCzGPDPR0fDkHlCVRCmdxa4ZmCDXiGjhfcdkQ=w1112-h625-s-no
 
Last edited:
hollanders en bordjes…….
Doen ze iets wat niet de bedoeling is komen ze net het bullshit antwoord”dat bordje had ik niet gezien….”
Dus ….. rijbwijs afpakken want blinden zijn een gevaar in t verkeer…
Dan hebben we het nog niet over ADHD drugs…waar je geen voertuigen mee mag besturen en dus niet verzekerd bent…en al die ouwe sokken die met een complete apotheek in hun mik in de auto zitten…..
Dan de vaccidents nog niet bekeken.

Lekker veilig allemaal…
 
Ehh, deze situaties zijn wel onduidelijk. Ik zie vaker foute borden en heb er in mijn omgeving al diverse keren melding van gemaakt, en daarmee dit soort rare borden aan laten passen.
Die middelste is wel heel opmerkelijk.

Overigens valt het de kritische kijker ook op dat bijna de helft van alles wat er aan borden staat langs de weg niet klopt, fout is, onduidelijk, achterhaald, nietszeggend of verdwenen (staat alleen nog paal met klemmen)?
 
Geen probleem.
Ik had ook 16 jaar geen scooter gereden, vooral bij de snorscooter op rijbaan in grotere steden is dan even wennen.
Als het goed is weet je nu dat je in jouw getoonde situatie vanaf het bromfietspad de rijbaan op gaat.
 
Geen probleem.
Ik had ook 16 jaar geen scooter gereden, vooral bij de snorscooter op rijbaan in grotere steden is dan zelfs wennen.
Als het goed is, weet je nu dat je in jouw afgelegde situatie vanaf het bromfietspad de rijbaan op gaat.
Nou eigenlijk heb ik nog geen normaal antwoord gekregen.
 
Ehh, deze situaties zijn wel onduidelijk. Ik zie vaker foute borden en heb er in mijn omgeving al diverse keren melding van gemaakt, en daarmee dit soort rare borden aan laten passen.
Die middelste is wel heel opmerkelijk.

Overigens valt het de kritische kijker ook op dat bijna de helft van alles wat er aan borden staat langs de weg niet klopt, fout is, onduidelijk, achterhaald, nietszeggend of verdwenen (staat alleen nog paal met klemmen)?
We zetten er niet speciaal een paal voor neer maar maken het bord aan de dichtstbijzijnde paal vast. Midden in het gras of bij een hoge stoeprand.
Ben met de gemeente weleens bezig geweest over onlogische borden. Het wordt afgewimpeld.
Nou dan niet.
 
Ik vind wel dat de situatie vaak onduidelijk is en veel andere verkeersdeelnemers kennen de regels ook niet.
Auto's willen je van de rijbaan af rijden, fietsers gaan niet aan de kant.
De doorsteken waar je naar de rijbaan moet of terug het fietspad op zijn er niet. Er staat wel een bord die dat aanduid, maar gewoon midden in het gras.
Waar je met een snorfiets moet rijden hebben ze een onderbord geplaatst;
AJFCJaWa-skvcka0iCSHQVuHwsROZheuJa2VICO2ZhnIMalvBqi4HQ4ojIR5-4YKI79B09nvtvwq7bY1TjZ_KSz-FYeacDZhrmMI0Kg_kfrDupjF3Fpep3PQqFCzGPDPR0fDkHlCVRCmdxa4ZmCDXiGjhfcdkQ=w1112-h625-s-no

Zou toch denken dat je met een 45km brom er niet mag komen en met een 25km snor wel.


BROMMEN MAG NIET, MAAR ER STAAT NIKS OVER SNORREN.
 
Nou eigenlijk heb ik nog geen normaal antwoord gekregen.
Het blauwe bord geeft aan dat het rode pad vanaf de haaientanden fietspad is.
Met een bromscooter mag je nooit op het fietspad.

Jij volgt de groene lijn en gaat na de haaientanden de rijbaan op.
Dit is overigens ook uit de reacties hierboven te halen.
Is dit een geschikt antwoord op je vraag?
 

Attachments

  • Rotonde.jpg
    Rotonde.jpg
    355.4 KB · Views: 9
Back
Top