waar op te letten om een legale meeting organiseren

Arjan-FS

Well-Known Member
He mensen,
Ik wil samen met een paar vrienden een legale scootermeeting organiseren, Maar waar moeten we allemaal rekening mee houden en wat moeten we allemaal voorstellen aan de gemeente om alles zo goed mogelijk te regelen enzo.
We hebben al een brief gemaakt, maar is het slim om een brief te sturen Of is het beter om persoonlijk langs te gaan?

Is het handig om er voor te zorgen dat er politie agenten aanwezig zijn op de meeting om alles extra in de gaten te houden?

Ik hoop dat er wat mensen zijn die mij wat handige tips kunnen geven waar allemaal op gelet moet worden
 
Advertisement - register to remove this

copy/paste sticky @ meetings & races:

Zelf een meeting organiseren?
* ZELF ORGANISEREN?
- Opgelet: ben je onder de 18 zijn je ouders verantwoordelijk voor je, dus ook als er schade en/of ongevallen gebeuren tijdens de (legale) meeting. Je kan als minderjarige als organisator wettelijk aansprakelijk gesteld worden (ook voor een illegale meeting), maar je ouders worden belast met de kosten en/of rechtzaken
- Met een vergunning ben je er niet.. daar begint het slechts mee ! Hou rekening met: indeling van het terrein, EHBO, brandweer, contacten met de politie, veiligheid en dranghekken, eventueel toiletten, toegang, orde handhaving etc.
- Denk aan een evenementen verzekering !

* AANVRAAG VAN DE VERGUNNING
- Op het gemeentehuis kan je terecht voor de aanvraag van het formulier "Aanvraag voor evenementenvergunning". Deze formulieren zijn in de meeste gemeentes gratis.
- Vul de papieren (meestal 3 of 4) zo goed en duidelijk mogelijk in en zorg voor een draaiboek en goede onderbouwing voor elke activiteit en de organisatie-structuur.
- Na de indiening van de aanvraag kan je voor een gesprek opgeroepen worden. Zorg voor een goede voorbereiding !
- De uiteindelijke aflevering van de vergunning is niet bij elke gemeente gratis...

Pas als je voorgaande dingen volledig gepland hebt kan je beginnen met de invulling van de activiteiten zelf...


verder is het wel handig als er idd toezicht is van de politie... persoonlijk langsgaan helpt ook...
 
Originally posted by Razma
copy/paste sticky @ meetings & races:

wat bedoel je hier mee :S

maar de organisatie is aansprakelijk voor alles wat er gebeurd?
maar als lijkt mij dat als er iemand tegen een ander aanrijd bv 1 van die 2 aansprakelijk word gesteld en niet de organisatie of is dit wel het geval ?

contacten met de politie zit wel goed, bij onze laatste ilegale meeting kwam de politie een kijkje nemen en we kregen zelfs complimenten voor de organisatie & ze vonden dat we een goed terrein hadden gekozen (namelijk een lange weg naast de snelweg waar bijna geen hond komt)
 
uiteraard is de organisatie aansprakelijk... ook bij een ongeval. Bij het ongeval zelf zal idd iemand aansprakelijk zijn voor het veroorzaken ervan, maar als organisator wordt je daarbij betrokken.

ivm de copy paste: al deze info stond gewoon op het meetings & races gedeelte.
 
Back
Top