This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vtm....

Status
Not open for further replies.
Al met al lijkt me het leuk om een dergelijke meeting te organiseren, met wat getest hier en daar, alleen lijkt me het niet zinvol om een ALGEMEEN oordeel aan elke uitlaat te hangen.

Ik ben uiteraard altijd in voor een testbank meeting!
 
Originally posted by Valentino...
Hoe heb je dat getest en waar als ik dat mag vragen?
Had je daar ook een mengselmeter bij?

-:-

Dat heb ik bij Twins getest (tot grote ergenis van de buren ) en dat was toen nog zonder mengselmeter.
We hebben meerdere runs gemaakt, zelfs de dag erna nog voor een goed oordeel. De C20 leverde hoe dan ook gewoon beduidend minder koppel dan de HR2.
 
Tja als het twee dagen een redelijk groot verschil geeft zou verdere finetuning weinig meer uitmaken nee.
Testen is altijd interessant.
Ik vind het zelf vooral voor de standaard cilinders interessant.


-:-




 

Naar mijn mening kan je het nog niet voorspellen. er zijn zoveel dingen die meespelen. Je kan niet eens 2 tests uitvoeren onder exact dezelfde omstandigheden. En misschien komt een pijp beroerd uit de test maar loopt hij op dezelfde setup met een ander membraan wel als een van de beste. Je hebt gewoon heel veel mogelijkheden.

Maar maak mij ook blij en meet alle pijpen op.
Hier heb je naar mijn mening meer aan. Al is het alleen om te proberen de verschillen tussen waarden te verklaren.
 
Tino, en eigenlijk aan andere die runs maken op testbanken, wordt het geen tijd om in DIN of SAE pk's te gaan meten? Er worden constant vergelijkingen gemaakt tussen metingen die maanden uit elkaar liggen. En al zijn de meting op 2 op volgende dagen gedaan, vergelijken en conclusies trekken heeft niet echt zin.
En verder maakt het 't ook wat makkelijker om te vergelijken met onze Europese rivalen. Aangezien we steeds meer contact met elkaar krijgen.
 
Ik weet niet wie je met de rest bedoelt, maar heb metingen van tino alleen nog maar ongecorrigeerd gezien.
 
Je hebt wel gelijk ja.
Het is beter om SAE te meten als je verschillende datums wil vergelijken.
Moet je nu eigenlijk niet doen.
Hoe het met onze europese collegas zit weet ik niet,kan best dat die ook bijv. op een blokkenbank meten en krukas pk's gebruiken voor het testwerk.
Maar als iedereen het er mee ens is wil ik wel SAE meten hoor.

-:-



Tino, en eigenlijk aan andere die runs maken op testbanken, wordt het geen tijd om in DIN of SAE pk's te gaan meten? Er worden constant vergelijkingen gemaakt tussen metingen die maanden uit elkaar liggen. En al zijn de meting op 2 op volgende dagen gedaan, vergelijken en conclusies trekken heeft niet echt zin.
En verder maakt het 't ook wat makkelijker om te vergelijken met onze Europese rivalen. Aangezien we steeds meer contact met elkaar krijgen.
[/QUOTE]
 
Originally posted by Valentino...
Koopmans meting maal 0,8 ,komt overeen met mijn bank uncorrected.

-:-

Dan had ik op lely toch een pk-tje meer moeten hebben
Mja...denk dat het door dit "kut-warmte" kwam, bij fred namelijk de avond ervoor getest, en toen was het een stuk koeler.
 
Dat had zeker met de weersomstandigheden te maken Pronk. Ik vond mijn meting er perfect voor. Zondagmiddag bij koopmans een aantal runs gemaakt. Hoogste was 24,7pk geloof ik. De dag daarna bij Tino onder dezelfde weersomstandigheden 19,9pk gescoord. Reken uit je winst.
 
Status
Not open for further replies.