Henk_de_mol
Old skool member
Mja, het gaat er maar om dat er globaal getest kan worden.. Anders moet je ook gewoon splinter nieuwe evoos en speeds pakken want de slijtage kan natuurlijk ook weer een rol spelen etc... Tis allemaal nie zo makkelijk
Originally posted by JohanS
staat er dan ook bij hoe die cilinders en blokken zijn getuned (timingen ed.) anders valt er ook niet te verklaren hoe die pijpen (goed) willen werken
maar dat zal wel niet
Originally posted by JohanS
ben ik het gewoon niet mee eens, er spelen zoals je zegt zoveel factoren (timingen, spoelrichtingen, carterdruk, membraandoorlaat, en ga zo maar een uurtje door) mee die het koppel en toerental bepalen, bekijk de reply van joel nog eens, is een mooi voorbeeld.
Originally posted by Joël
Ik ben het helemaal eens met Kenan.
Een "uitlaattest" is alleen leuk voor degene waarvan de testscooter is, want een uitlaat reageert niet hetzelfde op elke setup.
C20 de uitlaat to beat?
Getest op mijn Runner (Evo70 tuned): C20 vs Hebo R2
Bij beide tests gezocht naar de juiste afstelling voor een goede vergelijking.
C20 veel minder koppel, ietsje meer toeren.
Resultaat 1 pk minder dan HR2.
De C20 van Thomas werd vervolgens vervangen door een HR2, met goed resultaat zoals we weten.
Echter bij Remie was de HR2 compleet KUT, in vergelijking met Speed uitlaat 1,5 pk verdwenen bij hetzelfde toerental. Koppelverlies dus.
Een algemene test is in mijn ogen compleet waardeloos, je moet voor je eigen setup op zoek gaan naar een goede pijp.
Originally posted by Valentino...
Kijk er is een limiet he.
Als we het dan goed zo goed moeten doen moet alles open en moet alles gemeten worden door drie verschillende mensen en daar het gemiddelde van nemen.
Dus alles open maken.
gradenschijf erop en timingen checken.
Spoelrichting opmeten.
Cilinderkopjes uitliteren.
Carterinhoud uitliteren.
.......
Zoals je wel zal begrijpen gaat dat veel te ver en daar is absoluut geen tijd voor.
Er komt gewoon bij te staan wat voor setup het is.
Met de gewone dingen zoals cil. carb. membr. pijp. ign.
Als je timingen en volumes e.d wilt weten van getunede cilinders kan je het wel shaken want dat geeft niemand prijs.
Een kind geef je ook niet weg ..............
Maar troost je.
Er zijn op het web zo ontiegelijk veel tweetaktsites dat je timingen voor deze blokkies echt wel ergens kan vinden.
Originally posted by Mol
Ik ga maar een std carter kopen, 6 nieuwe std cilinders en 4 nieuwe krukassen, want anders kunnen we geen objectieve test neerzetten waar de hele wereld wat aan heeft. Dan jat ik gelijk bij Koopmans al zijn data over cilinder timingen enzo en zet ik die hier op het forum erbij als we alles getest hebben 8P
Er leiden idd meerdere wegen naar Rome, iedereen maakt ze eigen paadje. Mijn pad word bestraat door ene Frederik Koopmans, wil je ook van zijn stenen gebruik maken, bel hem dan eens, maar probeer niet zijn bedrijfsgeheim via iemand anders te pakken te krijken :*