This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vtm....

Status
Not open for further replies.
Mja, het gaat er maar om dat er globaal getest kan worden.. Anders moet je ook gewoon splinter nieuwe evoos en speeds pakken want de slijtage kan natuurlijk ook weer een rol spelen etc... Tis allemaal nie zo makkelijk
 
Precies, er zijn ontzettend veel factoren die meespelen, daarom lijkt het mij idd een goed plan om meerdere scooters te testen om zo een gemiddeld beeld te krijgen van de situatie. Dingen die in mijn ogen belangrijk zijn is vermogen, toerental, koppel en setup, je hoeft dan niet persee de timning van een cilinder te weten om toch een goed beeld te krijgen te krijgen van de prestaties van een uitlaat, zeker als je dit zelfde beeld terug ziet op verschillende scooters met verschillende setups.
 
ben ik het gewoon niet mee eens, er spelen zoals je zegt zoveel factoren (timingen, spoelrichtingen, carterdruk, membraandoorlaat, en ga zo maar een uurtje door) mee die het koppel en toerental bepalen, bekijk de reply van joel nog eens, is een mooi voorbeeld.
 
Kijk er is een limiet he.
Als we het dan goed zo goed moeten doen moet alles open en moet alles gemeten worden door drie verschillende mensen en daar het gemiddelde van nemen.
Dus alles open maken.
gradenschijf erop en timingen checken.
Spoelrichting opmeten.
Cilinderkopjes uitliteren.
Carterinhoud uitliteren.
.......
Zoals je wel zal begrijpen gaat dat veel te ver en daar is absoluut geen tijd voor.
Er komt gewoon bij te staan wat voor setup het is.
Met de gewone dingen zoals cil. carb. membr. pijp. ign.
Als je timingen en volumes e.d wilt weten van getunede cilinders kan je het wel shaken want dat geeft niemand prijs.
Een kind geef je ook niet weg ..............

Maar troost je.
Er zijn op het web zo ontiegelijk veel tweetaktsites dat je timingen voor deze blokkies echt wel ergens kan vinden.


Originally posted by JohanS
staat er dan ook bij hoe die cilinders en blokken zijn getuned (timingen ed.) anders valt er ook niet te verklaren hoe die pijpen (goed) willen werken
maar dat zal wel niet
 

Natuurlijk spelen er veel meer dingen mee, maar door verschillende setups te testen met dezelfde pijp kun je op grond van de prestaties een aardig beeld krijgen van de gemiddelde prestaties van een uitlaat. Stel je hebt een standaard carter en evo en een carter en evo getuned door, de jager, twins, koopmans, en is tuning naast elkaar. Als je dan ziet dat 1 of 2 pijpen elke keer onderaan de lijst staan wat score betreft kun je daar aardige conclusies aan verbinden. Omdat er zo onwijs veel factoren meespelen kun je niet alles meenemen in je waarnemingen dus zul je het meer op een algemeen beeld moeten betrekken. Door een aangemeen beeld te hebben van elke pijp kun je voorspellen welke uitlaat het het beste zal doen op jouw setup.
 
Hoe heb je dat getest en waar als ik dat mag vragen?
Had je daar ook een mengselmeter bij?
Ik denk dat het best zin heeft zon test te doen maar zoals ik al zei wil ik er ook standaardcilinders bij hebben...........


-:-


 
Tino,

Misschien, afhankelijk van de tijd kan ik een nieuwe std. evo op Thomas' zip draaien en wat metingen doen.

Vind ik wel leuk als het niet te druk is.

BTW. Goede opmerking van dat kind weggeven.

greetz
 

valentino,

Tuurlijk geeft niemand zijn blokje prijs.
Maar die meting met getunde cilinders, voor wie doe je dat dan? Voor de eigenaar of voor het publiek?
Tis alleen in mijn ogen zinvol voor de eigenaar.

ik weet cker dat bv. mijn blok weer heel anders in elkaar zit dan bv. een fkt setup, ik zeg niet beter, maar er zij gewoon meerdere wegen naar rome.
Dus in mijn ogen lijkt die test met getunde cilinders zinloos,
en met std. cilinders nuttig.
maargoed ik hou erover op, ik ben benieuwd op de resultaten!
 
Mijn scootertje loopt tegen die tijd waarschijnlijk ook wel. En lijkt mij ook weleens leuk om te zien wie er nou die-hard is en wie niet Als ik die-hard blijk te zijn dan Dus als er interesse is voor een verbouwde BWS met Mina horizontaal blok en 3 verschillende zelfbouwpijpen daarvoor (voor Mina horizontaal trouwens) laat maar weten.
 
Ik ga maar een std carter kopen, 6 nieuwe std cilinders en 4 nieuwe krukassen, want anders kunnen we geen objectieve test neerzetten waar de hele wereld wat aan heeft. Dan jat ik gelijk bij Koopmans al zijn data over cilinder timingen enzo en zet ik die hier op het forum erbij als we alles getest hebben 8P
Er leiden idd meerdere wegen naar Rome, iedereen maakt ze eigen paadje. Mijn pad word bestraat door ene Frederik Koopmans, wil je ook van zijn stenen gebruik maken, bel hem dan eens, maar probeer niet zijn bedrijfsgeheim via iemand anders te pakken te krijken :*
 

leuk verhaal, alleen laatste zin klopt niet zo|(
 
"maar probeer niet zijn bedrijfsgeheim via iemand anders te pakken te krijken"
hier ben ik dus helemaal niet op uit!
 
Sorry dat jij je persoonlijk aangevallen voelt door mijn post, dit was niet de bedoeling JohanS. Ik typte het eigenlijk een beetje in het algemeen, mede door de replys van Tino en Anthony.
 
Status
Not open for further replies.