Bedankt voor alle reacties
Hier nog een paar antwoorden op verschillende vragen:
- Heeft het blok reeds gelopen?
Nee nog niet. Ik denk dat ik hem over 2 weken voor het eerst kan gaan starten.
- Discovery maar eens inschakelen voor ''biker build of'''
Waarschijnlijk komt hij wel in een motorblaadje te staan. DIt project was verschillende mensen op mijn werk al opgevallen (ik werk in een motorzaak) en daar zat ook een journalist bij.
- Heb je deze fiets al eens op de weegschaal gezet?
Nog niet, maar echt licht word hij niet. Sowieso weegt het achterwiel totaal al 12 kilo, blokje rond de 20 en de blower met inlaat 6. Dan nog een accu van 2,5 kilo, tank / airbox van 5 kilo etc. Complete sprinter komt denk ik uit op 60 kilo. Maar als het blokje gaat lopen zoals het dat theoretisch zou moeten doen dan wordt dat door het vermogen wel gecompenseerd
- hoe smeer je btw de nokkenassen?
Origineel wordt een ZXR400 kop gesmeerd via een buitenliggende olieleiding. Die gebruik ik dus en de smering van de nokkenassen (+ tuimelaars) is dus zoals origineel.
Verder is er een oliepomp in het koppelingsdeksel gemaakt (van een Harley Davidson) die wordt aangedreven via een tussentandwiel van de balansas.
Die pompt olie naar de kop, en naar een kanaal die olie tegen het bid-end aan spuit en tegen de zuigerbodem.
Het blokje gaat komende week definitief in elkaar, en dan zal ik wel wat foto's schieten van het opbouwen.
Ciao