Vreemde gietfout?

simsa

Well-Known Member
Hoi alle,

Kwam onderstaande tegen bij het openen van mijn carter. Had het al eerder gezien echter nooit een foto van gemaakt.
Het lijkt op een gietfout van de carter, omdat de de lijn niet helemaal naar boven doorloopt.
Is er iemand een keer soortgelijks tegengekomen?

Piaggio Vespa lx 4t2v
 

Attachments

  • Screenshot_20220506_151559_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20220506_151559_com.android.gallery3d.jpg
    58.2 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

Solution
dat soort ribbels heb je wel vaker, kan zijn dat de gietmal daar splitst o.i.d. als het je stoort kan je er een dremel langs halen.
Wat ik zie ,lijkt mij een zwak punt in het Carter, en bij hoge belasting grote kans dat het breekt.
Klopt, alleen is hij niet helemaal door. Ook zie je dat de bovenrand vd carter dat hij niet helemaal recht loopt dus lijkt het wel een fabricage foutje.
Ook vind ik de vorm van de scheur vreemd, dit lijkt niet te komen uit overbelasting. Het is in ieder geval wel iets wat ik in de gaten ga houden.
 
Last edited:
Klopt, alleen is hij niet helemaal door. Ook zie je dat de bovenrand vd carter dat hij niet helemaal recht loopt dus lijkt het wel een fabricage foutje.
Ook vind ik de vorm van de scheur vreemd, dit lijkt niet te komen uit overbelasting. Het is in ieder geval wel iets wat ik in de gaten ga houden.
Is geen scheur, gewoon een ribbeltje van de gietmal.
 
Back
Top