Vreemde substantie in uitlaat

utterdown

Fuel -> Noise
Hey,

Sinds kort wil mijn scoot maar niet deftig optrekken of gewoon nog maar naar zijn 45km/h gaan. Ik alles mooi nagekeken: carburator, luchtfilter, bougie, v-snaar, rollen,...

Alles was in goede staat. Dus ik dacht ff om mijn uitlaat na te kijken. Ik haal deze er af en het eerste dat me opvalt is dat deze nogal wat drupt als ik hem met de demper omlaag hou (water/olieachtige bruine substantie). Ik heb hem dan maar roetvrij gemaakt (opwarmen met gasbrander en dan met rubberen hamer er tegen aan tikken). Er kwamen flink wat klonters uit dus dacht ik dat deze wel in orde zou zijn.

Niet dus, nog steeds rookt hij enorm en hij maakt een vreemd 'klutsend' geluid als ik er eens met schud. Is dit nu normaal (bijvoorbeeld condensatie binnen in de demper of onverbrande benzine)? En als dit niet normaal is, hoe krijg ik dit er dan uit?

Het gaat om een standaard MBK Booster Next Generation uitlaat. Het probleem is dat deze uit 1 stuk bestaat (alles is gelast) en kan ik dus niet enkel de demper er af halen...

Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan oplossen want momenteel moet ik met het smoorpijpje open rijden (ook wel de banaan of expansiepijpje genoemd) en maak ik veels te veel lawaai...

Grtz,

Utterdown
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top