vragen voor set up

Tim_xsh

Well-Known Member
oi!

morgen heb ik een beta ark lc in mijn bezit en deze word getunt ... moet dus voor straatgebruik zijn en betrouwbaar

set up zo ver :

evo 5
mhr vario kit zonder poulies
delta clutch
19 mm dello
doppler asje


zo nu mijn twijfels

ik weet niet welke uitlaat , ik twijfel tussen een shot en de evo . de evo krijg ik voor 170 euro , de shot voor 160 . welke is beter voor mijn set up ?

volgende vraag , de zaak waar ik de dingen koop (luvro) adviseerd mij c 4 lagers nu hoor ik dat deze pas voor echt hoge tourentallen nodig zijn .

wat denken julie ????

mvg

Tim
 
Advertisement - register to remove this

evo70 of evo50cc?

(ik begrijp wel wat je met die 5 bedoeld...)

Ik weet niet of je je cilinder gaat tunen, maar anders zou ik voor de shot gaan.
 
ow sorry , ff voor de duidelijkhijd , het gaat om 70 cc uit de 5e serie ....

nee word niet getuned , aleen afgewerkt

mack , geef een paar redeneringen voor de shot als je wilt ?

mvg

tim
 
zou voor straatgebruik voor de shot gaan. Op minarelli is het een goed uitlaatje. Evo met shot is gewoon wel een leuke toursetup met toch het nodige vermogen. Als je geld teveel hebt, en tijd om te sleutelen zou ik voor de evo pijp gaan.
 
yep idd..

hier nog wat uit een ander topic:

- Merk en type: Polini Evo 70

- Geschikt voor welke cil : (mina hori) Evo70 cilinder en andere redelijk hoogtoerige cilinders (tot +/- 13k)
- Kenmerken: Evo plaatje op expansie (afhankelijk van bouwjaar), "aparte" bocht naar cilinder, beste te omschrijven als "binnedoorbocht".
- Pasvorm: klein beetje speling , losse flens, verder wel goed overigens.
- Geluid: race geluid door de hoge toeren, EXTREEM luid.
- Afwerking: metaal is erg dun. En lak is niet van superkwaliteit. Goed onderhouden is een must.
- Geen extra's.
- Opmerkingen: Ophanging van het bevestigingsstuk aan de uitlaat is echt het meest brakke systeem wat ik ooit heb mogen aanschouwen. Dit moet je zelf zien. Zijn 4 ielig kleine inbusjes (nog geen cm lang) en het schroefdraad is snel kapot. Beter de rubbers geheel doorboren en er 2 lange bouten doordraaien, die ook dikker zijn. Standaard is dat maatje carterbout (M6).
- Richtprijs: +/-320 euro
==============================================
- Merk en type: Gianelli shot
- Geschikt voor welke cils (+ type blok waar je ervaring mee hebt): 50cc std. 50cc dr 50cc malossi giet 70cc replica 70cc gilardoni. minarelli hor.
- Kenmerken: Redelijk korte carbon demper (zwart)
- Pasvorm: Paste goed
- Geluid: Ding maakte met de 70cc een hoop herrie. 50cc scherp geluidje
- Afwerking (lak, demper, ophanging,...): Redelijk stevige lak, demper gaan snel meer herrie maken, ophanging goed (geen losse flens)
- Bijgeleverde rollers of trekveren? ja d8 alleen rollers
- Opmerkingen (allerlei) Zeer leuke uitlaat om me te beginnen. Makkelijk afstellen en op veel cilinders te gebruiken.
- Richtprijs: 180 euro

- Merk en type: Gianelli Nardo Replica
- Geschikt voor welke cils (+ type blok waar je ervaring mee hebt): 70cc Top Performances Due Plus en 70cc Polini Evolution DL Tuned
- Kenmerken: korte carbon demper (groen)
- Pasvorm: Past goed
- Geluid: Met Evo demper mooi geluid
- Afwerking (lak, demper, ophanging,...): Redelijk stevige lak
- Bijgeleverde rollers of trekveren? 2e hands
- Opmerkingen: -
- Richtprijs: 2e hands

- Merk en type: Gianelli Shot
- Geschikt voor welke cils (+ type blok waar je ervaring mee hebt): Minarelli Hor LC Std Cilinder...
- Kenmerken: Mooie carbonnen demper
- Pasvorm: Goed, losse flens, ophanging
- Geluid: Netjes maar mooie sound @ std cilinder...
- Afwerking (lak, demper, ophanging,...): Lak is goed, Demper is netjes, Ophanging is ook goed
- Bijgeleverde rollers of trekveren? ja/nee Nope
- Opmerkingen (allerlei) Ik vind um beter als de Gara
- Richtprijs: €135,- @ Dijkman
 
Ik dacht dat er wat mis was met de ophanging van de shot.
oke , je moet het zo veel mogelijk spanningsvrij houden , maar toch.
 
voor op straat zal je misschien toch beter voor een yasuni c16 gaan, naar mijn mening is die beter vooral de kwaliteit zal denk ik beter zijn dan bijv. de evo...alhoewel de nardo natuurlijk ook geen slechte keuze is, dit is op een evo cilinder een leuke combinatie zoals al vaker gezegt
 
c 16 is geen optie


evo of shot

en .... ´mensen gaat svp ook op de lagers in

en de krukas twijfel ik tussen power one , doppler en toch de rhq
 
Voor straat setup is een shot zeer lekker. Veel koppel, niet al teveel toeren maar toch veel vermogen.
Evo uitlaat is brakke kwaliteit en echt super vind ik 'm niet op mina. Tevens roest deze waar je bij staat en deze pijpjes willen nog wel eens scheuren a la Jolly Moto.
 
weet niet of je mijn reply gelezen hebt.....daar staat in wat het beste is voor dagelijks gebruik. Als as zou ik gewoon de doppler nemen, is gewoon goed en degelijk. rhq is geldverspilling op jou setup. owja bij die doppler as wel ff malossi of polini naaldlagertje kopen.
 
hmmm kijk rhq lijkt mij een investeering , over een jaar wil ik tog vetter dus .... daarom ook c 4

over shot hoor ik idd veel demper en ophangingsverhaalen ....
 
Originally posted by rennerries
weet niet of je mijn reply gelezen hebt.....daar staat in wat het beste is voor dagelijks gebruik. Als as zou ik gewoon de doppler nemen, is gewoon goed en degelijk. rhq is geldverspilling op jou setup. owja bij die doppler as wel ff malossi of polini naaldlagertje kopen.

sorry niet gezien :*

lonneker: die evo kan ik je echt afraden voor straat gebruik. Wat betreft de shot, ik ken een helehoop mensen die er nog nooit problemen mee hebben gehad, en de mensen waarvan ik heb gehoord die er problemen mee hadden waren veelal prutsers :)
 
Een Evo 5 70cc voor straatgebruik... hmm... Een supervette cilinder, en dan lekker afknijpen door er een kl*te-uitlaat op te schroeven... Koop gewoon een Gilardoni & Yasuni R ofzo :S
 
op zijn runner rijd ie met pro race cil + nrx.. ofniet tim? :P:D

verders maken mark en ik zijn blokje klaar... ik raade hem ook eerder een c16 aan maar dat wou hij niet, dus wordt het nu een evo pijp...
 
Back
Top