mhrdna
2 beter dan 4
ik ben de laatste ijd weer bezig met 2takt.
mijn eerste vraag is: hoe kan je je cilinder tunen op je uitlaat? zover ik weet zijn er geen berekeningen met timingen, angeles, blowdowns, ect. om je toerental ( en dus te bepalen wat voor uitlaat je moet kiezen ) te berekenen.
mijn 2e vraag
ik ben bezig geweest met een oefen cilinder waar ik wel mee van plan ben om hem te testen. het gaat om een stnd piaggio 50cc.
door een (flinke) rekenfout ben ik te hoog gegaan in de uitlaatpoort:
201 graden
de spoelers staan op
147 graden
de booster heb ik niet veranderd omdat ik daarvoor o.d.m. niet veel vanaf weet.
blowdown komt op 30,17.
uitlaat poort is 29mm breed.
nou zal de cilinder wel leuk rijden, toch zit ik met die uitl.poort timing. heeft iemand tips wat er eventueel aangepast zou kunnen worden om die timing te kunnen compenseren?
groeten,
michael.
edit/ dit is het poortmapje(slechte kwaliteit camera)
mijn eerste vraag is: hoe kan je je cilinder tunen op je uitlaat? zover ik weet zijn er geen berekeningen met timingen, angeles, blowdowns, ect. om je toerental ( en dus te bepalen wat voor uitlaat je moet kiezen ) te berekenen.
mijn 2e vraag
ik ben bezig geweest met een oefen cilinder waar ik wel mee van plan ben om hem te testen. het gaat om een stnd piaggio 50cc.
door een (flinke) rekenfout ben ik te hoog gegaan in de uitlaatpoort:
201 graden
de spoelers staan op
147 graden
de booster heb ik niet veranderd omdat ik daarvoor o.d.m. niet veel vanaf weet.
blowdown komt op 30,17.
uitlaat poort is 29mm breed.
nou zal de cilinder wel leuk rijden, toch zit ik met die uitl.poort timing. heeft iemand tips wat er eventueel aangepast zou kunnen worden om die timing te kunnen compenseren?
groeten,
michael.
edit/ dit is het poortmapje(slechte kwaliteit camera)