Vragen over 19DO Gaskabel/Afstelling

Lieuwe

Super User
Ik heb nu met behulp van VDM zijn carb. Howto dingus men carb. wel aardig afgesteld, maar ik zit nog met 1 probleempje namelijk;

Als ik het gas vol open heb draait ie op top niet zo lekker en als ik het gas dan een beetje terug neem draait ie opeens een stuk beter/sneller. Hoe kan dit ? ik vermoed dat de gasnaald verkeerd zit, maar ik dacht eerst maar ff vragen en dan pas prutsen :)

Op mijn gasnaald zitten volgens mij 4 standen en hij zit op de:

1.
2. <-- Deze :p
3.
4.

Als het aan de gasnaald licht in welke stand moet ik em dan doen ?

Dat was vraag 1 en nu vraag 2:

Ik wou laatst een ander elleboogje ding op men carb zetten (waar gaskabel doorgaat enzz, ouwe was een stuk afgezaagd), maar toen was de gaskabel tekort, kun je dit ook bijstellen ?

Vele malen dank voor het beantwoorden van mijn vragen :*

:p

Advertisement - register to remove this

Originally posted by Runner Rules !!
Als ik het gas vol open heb draait ie op top niet zo lekker en als ik het gas dan een beetje terug neem draait ie opeens een stuk beter/sneller. Hoe kan dit ? ik vermoed dat de gasnaald verkeerd zit, maar ik dacht eerst maar ff vragen en dan pas prutsen :)

bij volgas heeft je gasnaald geen werking meer, jij hebt ws. een iets kleinere sproeier nodig.

1. Teveel mengsel ofzo? Gasnaald lager zetten... Hoewel, halfgas loopt hij mooier, dus juist weer niet:S... Najah, kweenie:)...

2. Weer een stuk van dat bochtje afzagen, of een nieuwe gaskabel...

Greetz.

gewoon gasnaald 1 stapje lager...loopt ie denk ik volgas even mooi als vroeger halfgas en je hoeft geen gas terug te nemen

gewoon weer elleboogje aanpassen zoals de vorige was

Ik heb net een 92 sproeier erin gedaan, de bougiekleur is nu nogal donkerbruin... ik zet er morgen wel een 90 of 88 in en als ie dan nog niet lekker loopt ga ik wel met de gasnaald prutsen 8)

Over dat elleboogje.. die wil ik juist niet inkorten, die ik er nu op heb komt de kabel gewoon tegen het buisje en daar komt een groef in.. normaal zit er een soort boutje/dingus voor en die zorgt ervoor dat de gaskabel niet in het buisje slijt Snappie 8P beetje vaag uit te leggen :p

Hoe duur is een andere gaskabel dan ??(wil ik wel een mooi kleurtje :W)

Zo'n ding noemen ze een schroefnippel, en die gevallen moeten gewoon los te krijgen zijn, je vind ze ook weleens ooit op fietsen e.d... Met een nieuwe gaskabel heb je aan de binnenkabel natuurlijk voldoende, of je moet perse een andere kleur willen...

Greetz.

oi
ik heb ongeveer hetzelfde probleempie:
heb net 17,5 carb onder m'n scoot gezet op std cil met 78 sproeier,maar 'hij rijd alsof ie koud is en halfgas gaat ie harder dan volgas.. en warmte meter geeft tot bijna over de helft heen..
m'n dealer zei: luchtschroef,sproeier..
strax ff proberen hopen dat dat het is..

Originally posted by black_phoenix
gewoon gasnaald 1 stapje lager...loopt ie denk ik volgas even mooi als vroeger halfgas en je hoeft geen gas terug te nemen

gewoon weer elleboogje aanpassen zoals de vorige was

1 stapje lager, maar nog steeds hetzelfde problemo :(

Back