Vraagjes Speedfight Tuning

to3t3r

Well-Known Member
Oi,

Ik heb wat vraagjes :

1) Scheeld het veel qua trekkracht als ik me carter tune ?

2) Als ik meer trekkracht wil welke maat overbrenging zoek ik dan ongeveer en welk merk ?

3) Is de MHR Rep. untuned ook grapig of moet ik hem toch laten tunen ?

Setup :

- 70cc MHR Rep.
- 17,5 Amal Carb
- MK Uitlaat Chrome
- Polini Overbrenging maat weet ik niet

Grt TO3T3R
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by to3t3r
Oi,

Ik heb wat vraagjes :

1) Scheeld het veel qua trekkracht als ik me carter tune ?

JA, MAAR LIGT NATUURLIJK AAN WELKE STAGE VAN TUNING

2) Als ik meer trekkracht wil welke maat overbrenging zoek ik dan ongeveer en welk merk ?

STANDAARD VERHOUDING, MAAR DAN RECHT...

3) Is de MHR Rep. untuned ook grapig of moet ik hem toch laten tunen ?

ALS JE JE CARTER LAAT TUNEN LAAT JE JE CIL TOCH LEKKER MEETUNEN, KAN DIE MOOI PASGEMAAKT WORDEN OP HET CARTER (SPOELKANALEN, HEMD enz...)

Setup :

- 70cc MHR Rep.
- 17,5 Amal Carb
- MK Uitlaat Chrome
- Polini Overbrenging maat weet ik niet

ZOU WEL MINIMAAL VOOR EEN 19 GAAN... EN JE KAN OOK MEER VERMOGEN ERUIT HALEN ALS JE EEN ANDERE UITLAAT KOOPT :p

Grt TO3T3R
 
Carter tunen; vragen aan Gijs Ligtenberg a.k.a. Makker... Staat hier ergens iets op het forum daarover...

70cc MHR Rep gaat flink vooruit na tuning...

17,5mm Amal/Arreche is een baggercarb... Koop gewoon een 19mm Dell'Orto...

Uitlaat is ook erg matig, probeer een Polini For Race, Yasuni R, R-Force of Giannelli Black Swan @Peugeot...
 
Oi Oi...

Kijk hier heb ik wat aan :) Ik wilde die carter zelf gaan doen en die cilinder laten doen uiteraad. Ik heb al meerdere mensen gehoord dat de Yasuni R het goed moet doen onder een tuned MHR Rep. Ik denk toch dat ik voor de Yasuni R ga. Die 17,5mm Amal ? Tjah, de brommderboer in mijn stad zei dat die het beste was en de ander zegt weer van niet. Het is moeilijk omdat je zoveel verschillende dingen hoort. Ik ga toch voor de DO 19mm want 17,5mm vind ik inderdaad te weinig voor een tuned MHR ;)

Bedankt,
 
Ik hoorde laatst dat je op een getunede MHR Replica een C16 moeten hebben en dat een R 'm dan niet meer aankan...
 
helemaal mooi is, een omgelaste R-force onder je speedfight...

moet je MAKKER op het forum ff pm-en, mischien kan/wil hij er wel 1 voor je maken :)
 
Oi Oi...

Is het niet slimmer om dan een C16 of een Jolly Moto van een Zenith te laten ombouwen ? Ik ken eerlijk gezegt de R Force niet zo goed...

Grt Ray
 
Re: Oi Oi...

Originally posted by to3t3r
Is het niet slimmer om dan een C16 of een Jolly Moto van een Zenith te laten ombouwen ? Ik ken eerlijk gezegt de R Force niet zo goed...

Grt Ray
Uhm, er bestaat geen C16 of Jolly voor een zenith
 
Originally posted by Neosracer
Op een 70cc mhr tuned zal ik gaan voor een 21 mm carb.

We hebben het nog steeds over een Replica... En dan nog; wat is voor jou doorslaggevend om een 21mm DO te monteren i.p.v. 19mm? Verklaar U nader...
 
Originally posted by RacerX
omdat ie groter is, hahahaha8P

- Hij is het prijsverschil niet waard naar mijn mening...
- Er zit een kl*te-gasnaald in een 21mm [al wil het onderling nog weleens verschillen]...
- Gezien de restricties qua racen is het ook een waardeloze carb; je bent altijd beperkt tot 19mm, en als het niet zo is; dan is een 21mm wel schraal, dan kan je beter een 24mm Flatside, 25mm DO of 28 Keihin/Hebo monteren...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


- Hij is het prijsverschil niet waard naar mijn mening...
- Er zit een kl*te-gasnaald in een 21mm [al wil het onderling nog weleens verschillen]...
- Gezien de restricties qua racen is het ook een waardeloze carb; je bent altijd beperkt tot 19mm, en als het niet zo is; dan is een 21mm wel schraal, dan kan je beter een 24mm Flatside, 25mm DO of 28 Keihin/Hebo monteren...

Hoeveel is het verschil in geld?
 
Ik ergens gelezen (duitse site) dat de Airsal T6 cilinder ongeveer even goed zou zijn als de MHR-replica (untuned)
Kan iemand vertellen wat het verschil tussen deze twee tuned zou zijn? Scheelt namelijk behoorlijk wat €€ deze twee cilinders, en als je zelf de afwerking van airal kan afmaken.... :p
Maybe a better choise??

Wie heeft er hier op peugeot ervaring met de T6??
Heb zelf hebo gara & Metal +20mm carbu + polini sec vert., etc
Aangezien hebo Gara ongeveer hetzelfde schijnt te zijn als polini funcky zal de Gara denk het wel beter doen d'r op..
To bad alleen dat toen ik de boel aan het vergelijken is 't een en ander fout ging.

Greets \\ Micky (ben m'n password kwijt)
 
Carters tunen is eigenlijk een must, voor een Peugeot helemaal. Zoals bekend is de inlaat niet echt meesterlijk ontworpen... Om de flow voor zover mogelijk goed te krijgen moet je cilinder ook aangepast.

Snelle uitlaatjes voor Peugeot zijn al helemaal niet te krijgen. For-race gaat, de vreemd ogende Jolly loopt ook erg goed.

En zoals Bart zegt, gooi die carb weg... Er zijn zat betere opties. Polini vierklepsmembranen e.d.
 
Back
Top