Vraagje over statisch warm laten draaien van scooter

Hallo,

Ik heb onlangs een tweedehands scooter gekocht, een sym orbit 2 2016. De verkoper vertelde mij dat het beter is voor de scooter om hem na het starten 5 minuten statisch warm te laten draaien om ervoor te zorgen dat de motor lang mee zal gaan. Mijn vraag is of dat niet schadelijk is voor de scooter om hem zo lang statisch warm te laten draaien.

Alvast bedankt
Mohamed
 
Advertisement - register to remove this

Ik zie niks vreemds op de 3 foto's wat dat betreft!
Ook is het mooi schoon en lijkt alles nog origineel te zijn...

Maar wat ik dan niet begrijp is dat de elektrische start nu ineens niet meer werkt of begrijp ik het soms verkeerd?
En als de buurman er zoveel verstand van heeft dan weet hij toch ook wel wat de werking van een choke inhoudt lijkt me.
 
Ik zie niks vreemds op de 3 foto's wat dat betreft!
Ook is het mooi schoon en lijkt alles nog origineel te zijn...

Maar wat ik dan niet begrijp is dat de elektrische start nu ineens niet meer werkt of begrijp ik het soms verkeerd?
En als de buurman er zoveel verstand van heeft dan weet hij toch ook wel wat de werking van een choke inhoudt lijkt me.
De buurman vertelde mij dat de enige oplossing momenteel is dat ik best eens een lange afstand afleg met de scooter wanneer ik mijn nummerplaat krijg (volgende week maandag of dinsdag) en dat de accu dan vanzelf terug zal opladen en het probleem nogsteeds niet is opgelost zal hij dan uitzoeken wat het probleem is.

Wat betreft de foto's, ik denk dat ik een doorgeknipte slang zie, hoort dat zo?
 

Attachments

  • 20221118_183304.jpg
    20221118_183304.jpg
    181.4 KB · Views: 7
Wat betreft de foto's, ik denk dat ik een doorgeknipte slang zie, hoort dat zo?
Dit aangevreten stukje rubber had ik even over het hoofd gezien...

Ik vermoed dat dit een slang is die op het AICV systeem thuishoort!
Dit gezien de dikte van de betreffende rubberslang...

20221118_183325.jpg

Zie ook:


Maar goed, hier kan gelijk ook even de buurman naar kijken alvorens er een stuk mee gereden gaat worden!
 
Last edited:
Dit aangevreten stukje rubber had ik even over het hoofd gezien...

Ik vermoed dat dit een slang is die op het AICV systeem thuishoort!
Dit gezien de dikte van de betreffende rubberslang...

View attachment 67657

Zie ook:


Maar goed, hier kan gelijk ook even de buurman naar kijken alvorens er een stuk mee gereden gaat worden!
Oké, heel erg bedankt om te helpen!
 
Back
Top