vraagje over mijn aprilia sr 50 carb

jimvandervegt

Well-Known Member
hallo,

Ik heb een paar weken geleden een tweedehands aprilia sr 50 r gekocht en krijg sinds vandaag zon rood driehoekje in beeld als ik de remmen behoorlijk wat in druk en daarnaast gaat er ook een olie lampje branden... betekent dit dat ik gewoon de olie moet bijvullen ? of heeft het iets met de remmen te maken ?

En wat voor olie is goed voor een aprilia sr 50 r die ik online zou kunnen bestellen ??

alvast bedankt

jim van der vegt
 
Advertisement - register to remove this

Ik geloof dat het het oliedruk lampje is, heb je er geen boekje bijgekregen?
Olielampje die brand is inderdaad de waarschuwing dat je onmiddellijk je olie moet bij moet vullen anders loopt het hele zaakje kapot ;)

Gewoon 2 takt olie, de ene zweert bij Castrol, de andere bij goedkope kettingzaag 2 takt olie. Het maakt eigenlijk niks uit.
Zelf gebruik ik 2 takt olie dat voor kettingzagen gebruikt word en dat rijd prima :)
 
Ik geloof dat het het oliedruk lampje is, heb je er geen boekje bijgekregen?
Olielampje die brand is inderdaad de waarschuwing dat je onmiddellijk je olie moet bij moet vullen anders loopt het hele zaakje kapot ;)

Gewoon 2 takt olie, de ene zweert bij Castrol, de andere bij goedkope kettingzaag 2 takt olie. Het maakt eigenlijk niks uit.
Zelf gebruik ik 2 takt olie dat voor kettingzagen gebruikt word en dat rijd prima :)

Ik heb er wel een boekje bij gekregen maar alleen in duits ofzo en heb toen een nederlandse gevonden op het internet maar daar is alsnog niet echt duidelijk omdat het wel een olie lampje is dat brandt maar waarom als ik rem ? dat vroeg ik me af... daar kon ik namelijk niks over vinden.. als ik best hard rem gaat er een rood driehoekje branden en daarnaast tegelijkertijd ook dus dat olie lampje en die blijven dan een paar seconden branden en dan gaan ze weer uit... ik heb zelf wel het gevoel dat het de olie is maar ik wil het gewoon voor de zekerheid weten.

Ik heb trouwens net deze gekocht Q8 Scooter 2T voor 6,25 bij een benzine pomp die gast daar zei dat deze goed was voor alle 2 takt scooters maar hij zei er wel bij dat als mijn scooter heel erg opgevoerd was dat ik beter een andere kon hebben maja dat is de scooter niet dus is deze gewoon goed ?
En is het gewoon gieten tot het vol is ? of moet je ook nog mengen ofzo ik ben namelijk nieuw met scooters vandaar... :)

alvast bedankt !

greetz
 
Ja hoor, zal gewoon goed zijn.
En tankje helemaal volgieten inderdaad.

Dat het lampje brand kan zijn omdat het vloeistof helemaal naar voren word geworpen als je heel hard rent, waardoor de tank denkt dat hij leeg is. ;)
 
Back
Top