vraagje over een 70cc

backhander

Well-Known Member
ik heb een yamaha jog rr

met een 17.5mm carb.
50cc dr
sito plus
polini speed control variateur
en de rest origineel.
nou wil ik meer trekkracht.
zou dit lukken dmv van bijvoorbeeld een 70cc dr gietijzer?
en meot ik met een 70 meer aanpassen?
 
Advertisement - register to remove this

dat is logisch :p

andere krukas is wel verstandig ja , maar ook even de std membraanplaten vervangen , deze willen nogal eens afbreken met 70cc.
 
Versta niet waarom iedereen hier zegt dat je een andere krukas moet plaatsen bij een 70cc. Als je standaard nog geen speling heeft, zit het wel goed hoor.
 
een 70cc zorgt voor meer belasting van de krukas en lagers, dus wanneer deze al ... km's gemaakt hebben en je er een 70 op gooit er een grotere kans is dat je krukas/bigend/drijfstang/lagers het begeven.

en dan voel je je goed stom ;)
 
Versta niet waarom iedereen hier zegt dat je een andere krukas moet plaatsen bij een 70cc. Als je standaard nog geen speling heeft, zit het wel goed hoor.
Mja, ik vind dit meer eigen risico.
Ikzelf heb nooit een andere krukas gemonteerd,
niet met een DR70 en kundo rapid 70,
niet met een Airsal T6,
niet met een getunede stage6 pro,
en ook niet met een roze top en shot.
(alles icm 21mm carb)

Altijd goed gegaan, 3 van deze cilinders zijn zelfs kapot gelopen (lijkt me dat de as dan extra op zn donder krijgt),
heb het bij alle cilinders over dezelfde as, en asje draait nu nog vrolijk zijn rondjes.

Maar goed, dit was gewoon omdat ik geen geld had voor een andere krukas,
eigenlijk niet zo slim maar het is gewoon eigen risico.
 
een 70cc zorgt voor meer belasting van de krukas en lagers, dus wanneer deze al ... km's gemaakt hebben en je er een 70 op gooit er een grotere kans is dat je krukas/bigend/drijfstang/lagers het begeven.

en dan voel je je goed stom ;)
Krukaslagers die al 30000km meegaan zijn idd aan vervanging toe.
Maar een blok die <10000km gedraait heeft, daarvan de hele boel beginnen reviseren voor een 70cc cilinder? Dat is het jezelf gewoon duur maken.
Maarja, ieder doet wat hij wilt uiteraard.
 
tja , ik heb ze kapot zien gaan bij 2000 km met 70cc , en niet 1 keer..

dus tja , als jij je er veilig bij voelt moet je het zelf weten , echter is het een ander niet aan te raden...

en het is ook niet stoer om met een std as met 70cc te gaan rijden ..
 
tja , ik heb ze kapot zien gaan bij 2000 km met 70cc , en niet 1 keer..

dus tja , als jij je er veilig bij voelt moet je het zelf weten , echter is het een ander niet aan te raden...

en het is ook niet stoer om met een std as met 70cc te gaan rijden ..
Wat heeft dit nou met stoer te maken?
En een krukas (met 2000km) die kapot gaat door een 70cc? Zal wel door andere zaken zijn dan. Soort olie, warmdraaien etc.
Nuja goed, zoals ik al zei: "Ieder zn eigen mening". Want we kunnen hier blijven over doorgaan.
 
dat heeft niks met mening te maken ,het is een FEIT dat std krukassen met regelmaat kapot gaan met 70cc...

ik heb dit niet gehoord oid , dit heb ik zelf ondervonden door dit bij klanten te ervaren.

en ik ga al een poosje mee dus ik weet echt wel waar ik over praat , dit zijn niet zomaar gare blokken geweest oid , gewoon nieuwe std blokken , waar zo een 70cc op werd geplaats , met alle juiste waarden.

met de juiste benzine , olie etc. etc.

warmdraaien heeft overigens niks te maken met het kapot lopen van krukassen.

het is gewoon eigenwijs om niet te doen..

ik heb na die gevalletjes ook altijd een andere as gemonteerd , en sindsdien NOOIT een krukas meer kapot gezien door 70cc , en dat is al meer dan 10 jaar !!


en bovendien , als je je blok uit elkaar haalt kun je ALLE dingen die niet 100% zijn en dus problemen zouden kunnen opleveren uitsluiten , VOOR dat het problemen geeft..

dat is dus een stukje kwaliteit , en betrouwbaarheid..

met een std as rijden met 70cc is gewoon simpelweg gokken , een kansspel..

en JA , er zijn zat die wel heel blijven ,en die vallen dus onder de noemer geluk hebben , maar er zijn een MEER dan zat die WEL kapot lopen ,met alle gevolgen van dien! want niet alleen je krukas is kapot meestal , ook kun vaak je de cilinder weg gooien!!

en dat is lullig als je net een nieuwe cilinder van 200 km oid oud hebt..

en dus moet je alsnog een andere as , maar OOK een nieuwe cilinder etc..

tis maar net wat je zelf wilt ;;

en zoals ik al zei , je moet het zelf weten ,maar je kunt een ander toch geen dingen aanraden wat onder de noemer "gokken" valt?

daarom zeg ik , het is verstandig een andere as te plaatsen als je met 70cc gaat rijden , ik verp0licht niemand , dat is degene zijn eigen keuze ;)
 
mijn ervaring met een 70cc (stage6 pro) op een std krukas was dat na een aantal km me bigend lager er uit lag:|
en nu met een dopler asje geen probleemen meer gehad
 
Back
Top