koppakkings vraagje 70cc polini kop DR70 cili

markdesign

Well-Known Member
zoals jullie misschienw eten heb ike en DR70
maar heb een tijd met 50cc kop gereden en eerst met die 70 pakking, wat een leek dat ik was.

dus 50 pakking gehaald, want die van 70 was geknapt!
nu gingen we er vrijdag aaf ff goed naar kijken
en had iemand een 70cc polini kop voor mij liggen
die gemonteerd, maar we hadden ff geen pakkingspapieren, of gewoon een pakking, dus hebben we er nu ff een 50 cc pakking op zitten en haal ik maandag een 70cc pakking, dit kan toch niet zo ernstig veel kwaad ofwel?

Gr
 
Advertisement - register to remove this

dat kan zeker wel kwaad ja..

heb gewoon geduld , en haal eerst de JUISTE spullen voordat je verder gaat...

ik neem verder aan dat je een luchtgekoelde hebt , op een DR70 heeft dan een 70cc kop geen nut , nog sterker , het kan zelfs minder worden.
 
heb luchtgekoeld ja,
maar de prestaties zijn zowieso vooruit gegaan!
je zag in de cilinderwant allemaal troep omdat de 50 kop te klein was:)
dit vertelde een ware 2 takt kenner mij ;)

je moet precies de goede ontbrandingsruimte hebben voor de cilinder
 
mja , hoeveel inhoudt heb je met welke squish , met welke onsteking?


welke timing zit er in de cilinder? wat voor uitlaat heb je?

wat voor toerentallen ga je draaien?

dat speelt allemaal in het fenomeen "cilinderkop"


je kunt niet zomaar even zeggen dat een bepaalde kop beter is , dat is eerst testen iig.

maar een std dr70 is berekend op gebruik van de std kop , dus ga je er een 70cc kop op zetten maak je het volume stukken groter , wat dus theoretisch nadeliger is.

maar om op de vraag terug te komen , met een 50cc pakking rijden met een 70cc komt niet goed...
 
die vragen die je stelde kan ik allemaal niet beantwoorden, zowieso is mijn scooter beter gaan lopen en daar zit het hem in, ik check zo wel even hoe het eruit ziet met die pakking enzo of het er niet goed uitziet, zo ja dan doe ik even mijn standaard kop erop zo niet dan laat ik het lekker zitten, kan morgenmiddag laat pas een andere pakking halen


maar wat zou de schade kunnen zijn?
 
dat de zuiger tegen de pakking beukt , en bovendien half in de verbrandingskamer zit en dus kan verbranden en afbrokkelen, met alle gevolgen van dien...
 
zo melf ik heb ff getest
net 70 pakking erop gedaan, en t suckt like hell!!!

met die 50 pakking reed hij veel beter, dat word dus de 50 cc kop er weer op doen helaas *kots*
maar dieis ook slecht want die tast de cilinder weer aan(allemaal vieze randen bovenin de cili)
 
mja , dat zegt mij meer over de olie..

de juiste oplossing zou zijn om de cilinder aan de bovenkant af te draaien zodat de zuiger met de bovenkant gelijk ligt aan de cilinder , en ondertussen meten hoe groot de squish is als de kop erop zit.

mja , daar gaat wat tijd in zitten.
 
sorryw as een fout van mij
hij loopt wel goed
het kwam omdat de 2e nippel op mn spruit weer open was, zuigtie valse lucht :/

maar ik heb t idee dattie minder hard rijd, dus morgen eens testen met de powerfilter:)
hij rijdt verders wel beter !
 
dus wel! heb nu net powerfilter er weer opz itten
de prestaties zijn echt beter tov powerfilter met dr70 en 50 kop
dus het werkt echt blackrox;)
een powerfilter heeft alleen nedeligheid op een 50cc :)
 
dus wel! heb nu net powerfilter er weer opz itten
de prestaties zijn echt beter tov powerfilter met dr70 en 50 kop
dus het werkt echt blackrox;)
een powerfilter heeft alleen nedeligheid op een 50cc :)

Dat heeft het ook op een laagtoerige 70.;)
Met je standaard filter kan dit prima lopen power filter is zo nutteloos.
Luister nou maar gewoon naar de anderen en doe niet zo eigenwijs.
 
idd dan is er iets mis met je afstelling, ikzelf rij met een hoogtoerige deu+ 70cc(ok, best hoogtoerig voor een gietijzer cilinder bedoel ik dan) met 17.5mm carb en standaard filter mét luchtfilter buisje er nog in.
de uitlaat is wel nog origineel en ik laat hem niet meer als 9500 trpm draaien en dit loopt als de brandweer.(motor = mina horizontaal)

als ik gewoon voor de lol mijn buisje uit men filter haal en een grotere sproeier monteer loopt hij echt bagger, zoals hij nu is afgesteld rijd hij echt goed.
 
dus wel! heb nu net powerfilter er weer opz itten
de prestaties zijn echt beter tov powerfilter met dr70 en 50 kop
dus het werkt echt blackrox;)
een powerfilter heeft alleen nedeligheid op een 50cc :)
Onzin een powerfilter is leuk voor geluid maar als jij al aangeeft dat je scooter valse lucht trekt dan gaat ie met powerfilter al helemaal te veel lucht krijgen
 
Back
Top