Sfera 125 4t zip, vraagje over voorvork, kabelboom en subframe

mickietjuh

Well-Known Member
Beste mensen, ik ga binnenkort een sfera 125cc 4t kopen om de onderdelen onder een zip 2000 te hangen, mijn vraag is dus wat past direct en wat niet?

Is de voorvork van de sfera 1 op 1 in de zip te monteren? (stuur maakt niet zoveel uit die kan ik desnoods wel laten inlassen. Vind zo'n mono vork wel gaaf en de wielen die erbij zitten zijn ook weer eens wat anders als waar de meesten mee rijden.

Is de kabelboom van de zip te gebruiken op een sfera blok? Zo ja moet ik dan een 4t zip nemen of een 2t? (Ik vermoed dat een 4t kabelboom wel redelijk simpel passend te maken is?)

Kan ik gewoon het sfera 125 subframe gebruiken om onder de zip te hangen of moet ik het 50cc subframe aanpassen?

Is een sfera 125 4t op te voeren? Ik zag ergens een 190cc Malossi cilinder maar ik weet niet of dat past? Is een sfera 125 een leader blok?
 
Advertisement - register to remove this

Jo maat ik heb ook sfera 125 onder me zip 2000 het past wel maar je houd weinig ruimte over tussen t frsme en de cillinderkop dus bij echte onderhoud moet heel je blok eronder vandaan, opvoeren kan idd maar ik zou net als mij vewoon beginnen met onderdelen van orgineel naar malossi te veranderen dat scheelt al eenhoop dab zou je zeker ook de 110 moeten halen (ik haal nu op dit moment omdat mijn rollen gaar zijn +-95 op auto teller) en kabelboom gewoon 4t zip boon gebruiken even die technische tekening van sfera uitprinten en alles wijst zichzelf
 
Hey bedankt voor de info, voor onderhoud het blok eronder vandaan is niet erg als het maar goed past, en de voorvork weet je dat toevallig?
 
Jo maat ik heb ook sfera 125 onder me zip 2000 het past wel maar je houd weinig ruimte over tussen t frsme en de cillinderkop dus bij echte onderhoud moet heel je blok eronder vandaan, opvoeren kan idd maar ik zou net als mij vewoon beginnen met onderdelen van orgineel naar malossi te veranderen dat scheelt al eenhoop dab zou je zeker ook de 110 moeten halen (ik haal nu op dit moment omdat mijn rollen gaar zijn +-95 op auto teller) en kabelboom gewoon 4t zip boon gebruiken even die technische tekening van sfera uitprinten en alles wijst zichzelf
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met kabelboom dan ?
Post automatically merged:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met kabelboom dan ?
Jo maat ik heb ook sfera 125 onder me zip 2000 het past wel maar je houd weinig ruimte over tussen t frsme en de cillinderkop dus bij echte onderhoud moet heel je blok eronder vandaan, opvoeren kan idd maar ik zou net als mij vewoon beginnen met onderdelen van orgineel naar malossi te veranderen dat scheelt al eenhoop dab zou je zeker ook de 110 moeten halen (ik haal nu op dit moment omdat mijn rollen gaar zijn +-95 op auto teller) en kabelboom gewoon 4t zip boon gebruiken even die technische tekening van sfera uitprinten en alles wijst zichzelf
Ik heb ook hem onder zip 2000 gezet alleen hij wil niet uit gaan
 
Jo maat ik heb ook sfera 125 onder me zip 2000 het past wel maar je houd weinig ruimte over tussen t frsme en de cillinderkop dus bij echte onderhoud moet heel je blok eronder vandaan, opvoeren kan idd maar ik zou net als mij vewoon beginnen met onderdelen van orgineel naar malossi te veranderen dat scheelt al eenhoop dab zou je zeker ook de 110 moeten halen (ik haal nu op dit moment omdat mijn rollen gaar zijn +-95 op auto teller) en kabelboom gewoon 4t zip boon gebruiken even die technische tekening van sfera uitprinten en alles wijst zichzelf
doet bij jou kabelboom alles t gewoon? verlichting, elek start etc? en dat kan gewoon met 50cc kabelboom toch dus die kan ik erin laten?
 
Back
Top