Dellorto 16mm vraagje

F12R Breda

Member
Hoi allemaal,

Ik heb een Dellorto phbn 16 ns gevonden in de berging toen ik aan het opruimen was. Nou heb ik me laten vertellen dat dit voor een am6 blok is?

Houdt dit in dat deze niet op het Minarelliblok van mijn Phantom past? Het ding lijkt mij namelijk vrijwel identiek aan mijn huidige 12mm carb.

Hier nog een foto

Alvast bedankt
 

Attachments

  • Screenshot_20210725-000301_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210725-000301_WhatsApp.jpg
    71.3 KB · Views: 14
  • Screenshot_20210725-000252_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210725-000252_WhatsApp.jpg
    80.4 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Kan in principe op elke brommer of scooter gebouwd worden.

Belangrijkste hierbij is dat je een automatische of een handbediende choke versie nodig hebt.
Ook aan welke kant de stel schoeven zitten is belangrijk zo je er makkelijk erbij kan.

Daarnaast heb je dus een insteek (wat jij hebt) een flens of een opzet model.

Ja die past ook op minarelli horizontaal ( word standaard PHBN voor gebruikt. PHVA zit meer op piaggio blokken.)

Alleen let wel even op dat je gasschuif deksel een stukje van afgebroken is en daar dus valse lucht kan gaan aanzuigen. Zou dan op de minst een nieuw dekseltje erop schroeven.
 
Past gewoon, is vaak zo met ongeveer alle carburateurs welke je in het spruitstuk drukt en met een slangklem aandraait. Vaak is het verschil zoals hierboven werd genoemd de aansluiting van je choke. Zo te zien is dit met een handmatige choke dus zou geen problemen moeten opleveren. En wellicht ff kijken of er ook olie en vacuum aansluitingen opzitten zoals bij je huidige carb. Anders ff je vacuumslang afbinden of op mengsmering rijden mocht er geen olie aansluiting opzitten
 
Back
Top