vraagje ivm met vet en vertandingslagers.

0u17aw

Well-Known Member
op een mina vert motorblokje, heb je een oliepomp steken die word aangedreven door een plastieken tandwiel op je krukas. rond da tandwiel zit een hoop vet. maar ik heb dat allemaalverwijderd omda ik me krukas moest laten herstellen.
weet iemand juist wa voor soort vet dat er terug op moet?
hetgeen ik eruit haalde was allemaal keihard en men papa zei dat da opgedroogd/versleten was.


en ik ben ineens bezig met alle lagertjes in mijn blok te vervangen,maar dan ook alle :p
voor krukas heb ik C3 lagers (staken origineel C4 in)
maar al die lagers in de vertanding en de lager waar u as van achterwiel in draait zijn dat originele lagers of moeten daar ook C3 lagers in?
die waar mijn vertanding in ruste waren C3 heb ik gezien, maar waar mijn achteras op stond daar stond niks op van gegevens, moet dat ook een C3 lager zijn?:?

groetz en thx op voorhand
 
Advertisement - register to remove this

helaas.. dat je nou binnensmonds praat. ok, maar zo typen, nee... Ff gewoon ABN gebruiken, dat scheelt een hoop ergernis en dan kan je direct iets meer hulp verwachten.

Neem gewoon kogellagervet, verkrijgbaar bij iedere praxis oid (of de fietsenmaker).

Over welk lager héb je het in godsnaam? Iets duidelijker zijn!
 
je achterwiel zit vast op een as, die as is gelagerd, die lager bevind zich vlakbij de trommelrem.
DAT lager, is een gesloten lager btw, als je dat vervangt moet dat een normaal lager zijn of ook een C3 lager zoals de rest van de lagers die in mijn vertanding zitten?

ABN genoeg?
 
Heb even voor je gekeken toen ik toch bij de dealer was; je kan setjes krijgen voor het hele gebeuren achter. Mocht je dat niet kunnen krijgen bij jou in de buurt dan kan je ff de nummers opschrijven van de lagers en daarmee naar een (SKF) specialist gaan. Daar zitten er tig van door heel nederland heen.
Hier kan je dus 'gewone' lagers voor nemen (voor zover daar uberhaupt variatie in de krijgen is..)

Hehe, abn genoeg hoor :W
 
ben er daarjuist om gaan horen. hier is een SKF dealer in de buurt (antwerpen) maar die verkochten niet aan particulieren.
maar ik heb de juiste lagers gevonden bij een bedrijf iets verder. Zijn lagers van FAG :p maar daar hadden ze nog alleen gesloten lagers, maar die behuizing heb je er zo uitgeklopt zeiden ze.
Voor het achterste lager op de as heb ik gewoon een normaal lager genomen omdat dat idd niet zo veel toeren draait.

die kerel heeft mij wel belazerd, ik had ineens keerringen gevraagd voor mijn krukas, maar die heeft er 2 foute meegegeven :(
 
Back
Top