vraag

Sjekerd

Well-Known Member
Beste mensen van het forum :)

Ik heb een vraag. Ik heb sinds kort een Aerox en wil natuurlijk hem harder laten lopen. Hij loopt op dit moment 60. Maar ik ga yasuni z uitlaat kopen en vario ring eruit halen.

Maar mijn vraag is. Moet je yasuni z laten ontgrenzen zodat hij harder gaat lopen omdat hij anders gewoon normale snelheid blijft rijden of zo? En wat zijn de kosten daar van als je dat hem laat ontgrenzen bij de dealer en laten monteren + afstellen.

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Als je slim bent schaf je een yasuni R aan ipv een Z.
Dit geeft de scooter zeker veel meer pit.

De yasuni R heeft 2 begrenzers, 1 in de demper en 1 bij de cilinder aansluiting.
ik durf niet met zekerheid te zeggen of de Z dit ook heeft.:)

En om nou naar de dealer te gaan om de begrenzers eruit te laten halen..?
als je een beetje handig bent en voorzichig doet, lukt het je zelf.
 
zat ik ook over te denken maar is yasuni r niet voor hoogtoerige scooters? Want dat zei een vriend tegen mij, maar weet niet zeker of ik dat geloof want ik vind heel veel posts van mensen die zeggen dat het een prima uitlaat is voor 50 cc. Maar bedoelen ze dan ook standaart 50 cc die nog niet is opgevoerd? (begrenzers weggehaald, dat soort dingen)

en nogmaals deze vraag

Moet je yasuni z laten ontgrenzen zodat hij harder gaat lopen omdat hij anders gewoon normale snelheid blijft rijden net zoals met standaart uitlaat?
 
Yasuni R is een van de beste pijpen op een standaard cilinder. Deze uitlaat is echter ook goed te gebruiken bij laagtoerige 70cc cilinders als een DR70, stage6 street e.t.c.
Dus mocht je ooit een andere cilinder monteren, heb je gelijk een geschikt pijpje.
 
Oh mooi zo. Dan haal ik de r idd. maar Moet je yasuni z/r laten ontgrenzen zodat hij harder gaat lopen omdat hij anders gewoon normale snelheid blijft rijden net zoals met standaart uitlaat?

En om de vario te verwijderen. Ik neem aan dat je zuigerstop in je cilinder moet doen omdat anders als je dat boutje verwijdert benzine gaat doorlopen of zo. Maar kan je niet gewoon iets tussen die tandwiel blokeren met iets zodat dat niet gaat bewegen als je het boutje wilt verwijderen?
+ralf+
 
Je eerste statement klopt.

Over je 2e statement, een vario verwijder je niet, deze is namelijk cruciaal voor je overbrenging. In je vario zit echter een ring, welke er voor zorgt dat je dus niet harder kan (gebruik de search of google als je niet weet hoe). Deze kan je verwijderen met een zuigerstop, maar een vario blokkeer sleutel is beter (beschadigingen aan zuiger voorkom je zo). De reden dat je een zuigerstop zou gebruiken, is omdat anders de krukas kan draaien wanneer je het moertje los draait, en je hem dus nooit los krijgt. Je moet dus de krukas blokkeren, dat kan dus door een zuiger stop te gebruiken (komt tegen je zuiger aan, waardoor je krukas niet meer kan draaien), maar beter is een vario blokkeer sleutel (welke je op de vario klemt) waardoor de krukas niet meer kan draaien.
 
Back
Top