Vraag voor Melf#50 over vivacity uitlaat

NijenhuisHeino

Well-Known Member
Ik zit hier net een uurtje op de forums te surfen.. en mijn vraag over de varioplaat is al beantwoord. dank daarvoor.

Melf#50 ik wou je eigenlijk pm'en maar dat lukt op een of andere manier niet. Ik zie dat je handtekening de site van Dijkman is. Je posts zijn inhoudelijk ook erg sterk en de hoeveelheid ook,, zo dat zijn wel weer genoeg veren in je reet 9||6

nadat ik die varioplaat eruit heb gehaald zal mijn uitlaat van mijn Vivacity Sportline bj. 2006 aan vervanging toe zijn, hij begint nu wel erg hard af te bladderen van de roest. Ik zie dat je adviseerd om een standaard uitlaat te kopen of iets wat daar op lijkt. Nu heb ik geen zin om 43uur bij jullie in de winkel te gaan staan voor iets wat ik je zo ook kan vragen.
Ik heb deze uitlaat bij Dijkman op de site zien staan:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6123

op marktplaats kom ik op dit uit:
http://www.marktplaats.nl/index.php...51015002-stage-6-uitlaat-vivacity.html?xref=1

nu is het natuurlijk wel de bedoeling dat dat dingetje van mij een beetje doorrijd. Maakt me niet uit hoe hij eruit ziet, ik zit immers toch al op een VivaCity. Ik gebruik hem alleen om naar Cafetaria Zwakenberg te crossen vanuit Heino. Je kunt me natuurlijk ook een keer op vrijdag aanspreken als ik aan het patat bakken ben.

met vriendelijk groet
 
Advertisement - register to remove this

Dat een uitlaat afbladerd maakt opzich niet zoveel uit, dat hou je toch. Je kan hem op ze minst hem even eraf halen en dan goed schoon borstelen en dan weer zwart spuiten.

Wat wel erg is als die aan de binnenkant allerlei stukje metaal / gaasjes uit de uitlaat komen. Dan is de kathalisator aan het kapot gaan.. die stukje metaal zorgen alleen maar voor dat ze je uitlaat verstoppen en dus de uitlaat gassen er niet goed eruit kunnen.
Dan is het wel nodig om de uitlaat te vervangen.
 
natuurlijk mag iedereen die zich geroepen voelt zich mengen op dit topic! graag zelfs..

er komt volgens mij geen metaal uit mijn uitlaat... ik heb tenminste nog niet gemerkt dat de oud-ijzer-boer achter mij aanreed om al het metaal van de weg te rapen ;)

nee aangezien hij echt wel achteruit gaat (de uitlaat) zit ik dus te denken over een nieuwe wat snellere uitlaat. ik kan deze uitlaat natuurlijk wel aanpassen (piemel eraf) maar dan haal ik hem er toch liever af, restaureer hem een beetje en bewaar hem. Voor eventuele verkoop ligt de prijs dan gewoon hoger als hij orgineel is.
 
Ik ben niet lief :|

:p

en nee , ik werk niet @ dijkman nee..

Peugeot kun je gewoon de std sproeier in laten , deze heb ik nog nooit veranderd.

verder , zolang de uitlaat nog goed loopt en niet lek is zou ik m niet vervangen.
 
uitlaat is opgehaald en inmiddels na een hele dag gekut en gekloot gemonteerd. loopt perfect!

ik weet niet of het normaal is maarrrrr... met prop ging ik 61 op de teller

ZONDERRRR PROP ging ik JAWEL 62 op de teller...

laat me raden ik doe iets niet goed??

hoe gaat trouwens dat uitboren van het luchtfilter in z'n werk?
 
ik heb een probleempje erbij,

het broertje van mijn vriendin heeft de vorige keer al geprobeerd mijn varioplaat eruit te halen (heeft dat ook bij de sf van mijn vriendin gedaan) en hij zegt dat mijn plaat er al uit is...

kvind het gewoon een beetje vreemd dat hij nu nog steeds 62 en bij wind mij 65 op de teller loopt..

kga maar eens bezig met de luchtfilter
 
op de uitlaat zit een pijp , deze moet eraf worden gezaagd , dicht worden gemaakt en weer worden opgelast , heb je dat wel gedaan dan?

luchtfilter kun je beter vanaf blijven , dat is nergens voor nodig.
 
Luchtfilter moet je idd niet mee gaan prutsen, het werkt alleen maar averechts...

En als het al loopt loopt het vaak nog niet goed en zuipt dan ineens een heel stuk meer benzine dan dat ie daarvoor deed.
 
ik heb voor de duidelijkheid er nu deze uitlaat op zitten hea?!

61919.jpg


kzie daar geen pijpje aanzitten?

volgens mij ben ik verkeerd begrepen en heb ik nu de verkeerde uitlaat gekocht.. het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij harder gaat lopen...
anders had ik natuurlijk mijn orgineel er wel opgelaten
 
Back
Top