Vraag rem ontluchten

brambomb

Poly Freak
Ik word helemaal gek van mijn voorrem...

Heb net een nieuwe klauw gemonteerd en remkabels. Maar ontluchten wil maar niet lukken. Alles was helemaal leeg. Ik was er wel al op voorbereid maar dit duurt wel erg lang.

Ik heb nu 2 dagen gepompt iets van 3 uur totaal.

Dit is mijn werkwijze:

Olie in het rempotje
Pompen
Rem ingedrukt houden
Ontluchtings nippel open
Ontluchtings nippel dicht
Rem los
En weer pompen enz...

In het begin kwam er niets uit als ik mijn ontluchtings nippel open draaide niets uit. Daarna kwam er zwarte remvloeistof (waarschijnlijk waren de kabels beetje vies aan de binnenkant). Nu komt er gewoon doorzichtige vloeistof uit.

Verder komen er geen belletjes uit me rempotje en ook geen straaltjes

Ik laat het potje NOOIT leeg lopen en vul hem steeds bij. Er zitten in totaal nu 3 volle potjes in.


Wat doe ik verkeert? Of moet ik gewoon langer blijven doorpompen?

Ik heb al alle oude topics door gespit maar kom niet echt verder.


MVG
bram
 
Advertisement - register to remove this

Makkelijkere manier :

Loop naar een apoteek , koop een injectie spuit ding ( beetje groot ) , koop een rubberen slang die over spuit ding past en nipple. Doe olie in het spuit ding. Sluit rubber aan op nipple. DOT 4 / 4.2 olie in spuit geval. Knijp in spuit ding , draai nipple dicht , zodat olie in je remslang blijft , hervul je spuiter , knijpt het in je ramslang, doe dit een enkele x'en , todat olie in pomp komt. Dan paar remmen als nipple dicht is en klaar. :)

Of op de ouderwetse manier.

Olie in pomp , knijp in rem , nipple dicht , rem los , nipple open. Kmnijp in rem enz enz. Todat er geen lucht bellen meer uit nipple komt als je in je rem knijpt. :)

Succes.
 
Had ik dus ook last van met mijn voorrem. Ben op het laatst naar mijn werk gereden en heb daar ene remontluchter gebruikt. Maar niet iedereen heeft dit zo liggen.

Achterrem hadden wij namelijk eerst even aan het slangetje gezogen totdat er vleoistof kwam. Deze kwam namelijk daarna erg gemakkelijk op druk.
 
Ik zet net te denken... Over dat zuigen betreft... Makkelijkste zou zijn als eeen DOORZICHTIG slangetje op het nippletje aansluit , vloeistof bovenin erin , en zuigen... Wel bijvullen anders komt er nog lucht in. Blijven zuigen todat er vloeistof door het slangetje komt.
 
had precies het zelfde probleem.
maar ik ben beunhaas.
ik zette gewoon de stofzuiger erop :D
met een slangetje en een afgeknipte ballon

Foto-GL8QCNCG.jpg


1tje vult continue bij. de ander houd de slang enzo recht.
binnen 15 sec was ie perfect op druk
 
Back
Top