Rem keuze vraag

* CrAcKhEaD *

Well-Known Member
Ik vraag me al een tijd af waarom de dik getunde scooters zoals die van mol van 't forum:

Link

En de storm van joor allemaal achter-trommelremmen hebben!

Dit remt toch niet beter of als een schijf?

Hebben jullie deze keuze om een of andere reden bewust gemaakt?
 
Advertisement - register to remove this

en soms is een trommel juist beter , een achterschijf is eigenlijk ook niet nodig op het circuit en sprints , het remt niet zo abrubt en zal niet zo gauw blokkeren...............

en het is idd lichter
 
bij een auto is het tenminste je remt 80 % met de voorremmen , zal ook wel zoiets biij brommers/scooter zijn ,omdat alleen het gewicht naar voren wilt en dan op de voorwielen steunt .
 
Ik heb 2 piaggio scooters, 1 nrg extreme met voor en achter schijven, en een tph lc met alleen voor schijf en achter trommel.

Kwa remgedrag vind ik de tph stukken fijner.
 
Joor heeft geen storm.....

Ik ben de eigenaar :p

Maar, zoals al verteld is, rem je voornamelijk met de voorrem. Dit moet je ook weten, als je je certificaat gehaald hebt...daar word het ook nog wel eens gevraagd, en is het examenstof :)
 
Originally posted by Sander
Joor heeft geen storm.....

Ik ben de eigenaar :p

Maar, zoals al verteld is, rem je voornamelijk met de voorrem. Dit moet je ook weten, als je je certificaat gehaald hebt...daar word het ook nog wel eens gevraagd, en is het examenstof :)

Ik ben nog maar 15 hr:p

had een hele vette rapido|(

en nu een sparta met:~

maar ok thx voor de uitleg guys
 
Originally posted by melf #50
en soms is een trommel juist beter , een achterschijf is eigenlijk ook niet nodig op het circuit en sprints , het remt niet zo abrubt en zal niet zo gauw blokkeren...............

en het is idd lichter

Ligt er maar net aan wat je gewend bent...als je trommel gewend bent en je rijd dan op een scooter met schijf achter dan zal je wel op moeten letten dat je niet te hard remt.
En met een scooter of motor rem je als het goed is 70% met voorrem.. dus in principe is een trommelrem achter goed genoeg.
Maar met wheelies zou ik weer een schijfrem aanraden omdat deze beter en makkelijker te doseren is.
 
Back
Top