vraag over vertanding

Fenjo

Ev0luti0n NRG
Hallo,

Mijn vertanding giert.
Maar mijn vraag is of ik dan nieuwe vertanding er in moet zetten.
Zoja;
Is het moeilijk om het zelf te doen.
Want hoe zit da dan met het persen van de vertanding.
Want ik wel hoe het er allemaal uit ziet enz.
Maar ik snap niet wat je dan zou moeten persen.

MvG fenjo
 
Advertisement - register to remove this

als het een "fluitje" is wat je hoort, kan je het gewoon zo laten. Hier hebben heel veel pia scooters last van en het heeft geen gevolgen.
Je vertanding kan niet lekken. Het kan wel zijn dat je achterwiel lager keering lek is of je vertandings deksel pakking kapot is ( of je boutjes iets los getrilt ) waardoor er vertandingsOLIE lekt.

Als het echt je vertanding is die giert....
vertanding over pessen is niet zo moeilijk. Je koopt een nieuwe set en je ziet vanzelf wat je wel en niet over moet persen.
Het is heel erg simpel te zien.
Ik kan je alleen nu niet helpen aangezien ik niet weet wat je allemaal gaat vernieuwen.
 
Nee begrijp ik ;p
Maar ben bang dat de vertanding daarna gaat lekken.
Want daar heb ik meer problemen mee gehad.
Zelfs de dealer kon hem toen niet maken.
Hij vertelde wel dat ik een keer papierepakking kon proberen.
Zou dat sowieso beter afsluiten?
 
Fenjo said:
Nee begrijp ik ;p
Maar ben bang dat de vertanding daarna gaat lekken.
Want daar heb ik meer problemen mee gehad.
Zelfs de dealer kon hem toen niet maken.
Hij vertelde wel dat ik een keer papierepakking kon proberen.
Zou dat sowieso beter afsluiten?

ik gebruik altijd vloeibare pakking. Vind ik persoonlijk beter en lekkerder werken.
Power one pakking ( die zwarte kit ).
Je hebt het ook in grote tubes van een ander merk maar ik weet even niet meer wat de naam ook alweer was.

Het spul is benzine , olie , etc etc bestendig en word een soort van rubber als het uitgehard is.
Het hecht enorm goed.
 
piaggio werkt ook alleen maar met vloeibare pakking (siliconepakking gebruiken),als ie dan niet dicht is is er iets beschadigd en dient vervangen te worden.

verder moet je een vertanding nooit bijvullen , alijd leeg laten lopen en nieuwe olie erin , en de juiste hoeveelheid
 
Gertjansp said:
vertanding versleten, heb het zelf ook, vanalles al verandert, nieuwe lagers dr in, blijft gieren...

Vriend van mij had het ook. Nieuwe vertanding , nieuwe lagers ( ook in carterkap enzo ) , ding bleef gieren. ( nu niet meer sins die geen straat setup meer heeft)
Dus zo zeker is het niet dat het perse de vertanding is.

Ik geloof dat er een tijd terug al een topic over geweest was. Ik zal eens kijken of ik m kan vinden. Dan edit ik de link wel even.
Misschien dat daar nog wat tips in staan.

edit :

kom veel topics tegen maar het komt vrijwel op het zelfde neer.
er word veel gedacht aan de punten die hier al beschreven staan en de vraag of het rechte vertanding is aangezien die meer herrie maken.
En veel reacties dat mensen er al duizenden km's mee rijden en er niks gebeurd.

Dus daar heb je ook niet veel aan.

Ik heb er zelf ook last van gehad bij verschillende blokken op me runner.
Deze waren alleen wel voorzien van een milde setup toen.

Nu hoor ik helemaal niks geen gefluit meer terwijl ik met de zelfde lagers en vertanding rijd als toen.
Misschien dat ik het niet hoor door de herrie :D
 
Last edited:
die rode troep van otr is ook wel goed hoor ;)
dat zwarte ken ook wel gebruikt worden

ik gebruik altijd de shizzle van twins
doorzichtige troep

zorg dat je de randjes van je vertanding goed schoongemaakt hebt en zo
dan de pakking hegt
 
Back
Top